• caspelina

Bugaboo Donkey eller Baby Jogger City Mini GT Double?

Jag behöver lite hjälp!
    Vi har en son som nyss fyllde 2år och lillebror beräknas i början av maj.
    Vi funderar på att skaffa en syskonvagn, men har nu fastnat i valet mellan två vagnar, och jag tycker det är jättesvårt att bestämma vilken som är bäst.
    Det står mellan Bugaboo Donkey Duo och Baby Jogger City Mini GT Double.

Donkeyn kostar ganska mycket mer, men har sina fördelar.. blandannat att lillebror kan sitta vänd mot den som kör vagnen sen när han börjar sitta, samtidigt som storebror kan sitta vänd framåt. Sen kan man ju använda den enbart till lillebror när storebror inte längre behöver vagnen. Å andra sidan tycker jag den verkar så sjuuukt besvärlig att fälla ihop. Och eftersom vi bor lite på landet så kommer den behövas packas in och ut ur bilen ganska mycket.

Det som talar för GT'n är ju att den är smidig som tusan att fälla ihop. Priset är ju betydligt billigare än en donkey också. En nackdel med den är att liggdelen är ganska mycket smalare än donkeyn. När storebror föddes var han ganska stor, så jag tror att lillebror följer det mönstret. Å andra sidan är det vår när han kommer och behöver inte ha supertjocka kläder i liggdelen.

Suck!
    Ja, ni hör ju hur jag tänker fram och tillbaka...
    Snälla, är det nån som har fler för- och nackdelar till någon av vagnarna så dela gärna med er!

Svar på tråden Bugaboo Donkey eller Baby Jogger City Mini GT Double?