• Orcha

Hur tänker en alkoholist?

En drogmissbrukare tänker på sitt nästa rus och gör ursäkter för att få det.
    En dålig dag, en hög mobilräkning, regn eller någon som kanske lät otrevlig. Ja det räcka med att kudden i soffan låg på fel sida så finns där en ursäkt.
    Vissa tror att de klarar av ett glas valfritt men i själva verket triggar det ett merintag som de aldrig i helvetet skulle erkänna. Vadå, ett glas vin är väl inget, när det i själva verket handlar om en till två flaskor.

Nej ts, du ska inte lämna ditt barn till någon du inte litar på. Ever.
    För även om chanserna är små till att något händer ditt barn, så finns dom, och att ha en packad människa som sover igenom det och i värsta fall orsakar stor skada...
    Du skulle inte överleva den skulden.

Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • Orcha
    Anonym (Svärdottern) skrev 2014-02-27 00:17:16 följande:
    Är i vanliga fall en riktig MES som har väldigt svårt att säga nej, men när det kommer till att låta farmor vara barnvakt är det BIG NO NO! Kommer inte vika mig en tum när det gäller det, finns inte en chans. Känner mig som en riktig lejonhona när det gäller detta, haha!

Vi har många andra närstående som är fina barnvaktskandidater och som bara går och väntar på att få rå om vår godbit. Visst är det säkert frustrerande för farmor att hon inte ens är påtänkt som barnvakt men det är bara hänvisa till hennes drickande och att vi inte har någon möjlighet att lita på henne.
    Bra där!
    Skönt att höra.
    Barn är ju det dyraste vi har och yadayada, men det är inte förräns det händer något som man blir varse och gud förbjude att det skulle ske under nåns fylla.
    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
Svar på tråden Hur tänker en alkoholist?