Hur tänker en alkoholist?
Mina föräldrar har alltid druckit för mycket. Som ung var det coolt. Vi hade de coolaste poolpartyna och alla älskade mina föräldrar. Jag växte upp men mina föräldrar körde på som vanligt. De är nära pension nu.
De sköter sig utåt sett (fint hus, pengar) men om kvällarna somnar de innan nyheterna, och oftast minns de inte samtal de fört efter klockan 19.00 på kvällen. De har knappt några vänner kvar.
Tragiskt
För några år sen skrev jag ett långt brev och bad dem sluta. De hånade mig.
Nu när jag fick barn bad jag dem ärligt göra uppehåll med spriten en månad för annars vill vi inte komma på besök. De gjorde det. Vilken förändring. Hyn blev bättre. De blev socialare.
Prick en månad efter satte de igång igen med svaret "Men du sa ju en månad" (förstå vilken nivå vuxna människor fast i spriten ligger på)
Jag tror min mamma är för djupt inne i det. Inte ens när hon vaknar upp blåslagen för att hon ramlat illa på fyllan förändrar hon sig.
Pappa har bättre chans att slippa dö som aktiv alkoholist men han blir kuvad under min mors manipulativa jag.
Jag festande hårt som ung, så hårt att en vanlig människa nog hade trillat av pinn.
Var ganska aktiv i partylivet när jag sprang på en kille som inte drack.
Vilken jävla tråkigt kille.
Han förbjöd mig att dricka.
Jag blev rabiat.
Sen kom det fram att hans föräldrar också var alkoholister, hans mor dog av det.
Jag tog beslutet att inte sluta helt, men att bara ta nåt glas vin i månaden.
Vilken skillnad.
Jag avskyr numera fulla människor.
Avskyr det i mina föräldrar som styr dem - missbruket
Gällande mina föräldrar kommer jag alltid undra hur man som mor och far kan välja spriten före sina barn. Hur man kan strunta i om ens barn gör läxorna, eller ens kommer hem om kvällarna?
Jag ska bli så mycket bättre.