• Slagathor

Lämna bort barnen till nya tjejen??

Barnens far får själv bestämma över vad han gör med barnen under umgänget. Om han väljer att lämna dem hos sin nya tjej i två dagar har du ingenting med det att göra på hans umgänge. Jag kan förstå din känsla, men släpp det för du har ändå inget val. Försök lära känna henne istället.

• Slagathor
    Patio skrev 2014-02-18 07:44:55 följande:

Är det verkligen "för barnets bästa", som alla är så jävla noga med att kommentera ideligen!? Är det inte bättre om barnet får vara kvar med sin mamma istället, tills dess att pappan kommer tillbaka igen? Visst, han kanske har lagen på sin sida och får lämna barnet till vilken barnvakt han vill - men hur fasiken går det ihop med "barnets bästa"!?
    Jag har inte ens sagt nåt om barnens bästa. Jag har över huvud taget inte tagit parti för vare sig mammans eller pappans sida. Jag säger bara att det är så här det är oavsett vad och det är bättre att acceptera än att bråka. Jag förutsätter då att barnen inte far illa.
  • Slagathor
    Patio skrev 2014-02-18 18:55:33 följande:

Jag tycker att pappan istället ska fråga om mamman kan ta deras gemensamma barn i början av lovet, då han åker till Gbg, så kan han hämta barnet när han sedan kommit hem. Att vara hos mamma är nog bättre än att vara hos pappas tjej...
    Fast det kan du, eller nån annan förutom barnen efter de två dagarna, veta. Flickvännen har själv barn. Kanske har de riktigt roligt. Vi vet inte. Jag försöker bara ge andra perspektiv. Bara för att (om) den stora tryggheten finns hos mamman eller pappan betyder det inte att ungar väljer trygghet före skoj alla dagar i veckan.
  • Slagathor
    Anonym (mamma) skrev 2014-02-19 15:08:22 följande:

Har pratat med soc ang detta och soc skulle kontakta pappan om detta för i detta fall borde han sätta barnens bästa i fokus.

Dvs det kan vara jobbigt för barnen att bo hos henne och pappa borta.

Men vafan skämtar du? Har du ringt till soc och skvallrat ner dina barns pappa? Herregud! Du gör det ju knappast lättare för pappan att hitta nån att stadga sig med som du påstår att du så innerligt önskar.
  • Slagathor
    Anonym (mamma) skrev 2014-02-20 11:39:16 följande:
    Pappan har SOC anmält mig konstant i flera år för allt möjligt och när soc tröttnade ringde hans kompisar/tjejer anonymt in.

Jag har önskat en utredning för att få slut på alt och pappan motsatte sig inte.
    Så vi hade redan kontakt med soc.

Dessutom - de ringde mig för att boka möte. jag passade frågade dem om detta och soc själva sa att de skulle ringa pappan och kunde ta upp detta samtidigt.

Som man bäddar får man ligga - ellerhur

Stackars, stackars era barn som får se på erat omogna beteende. Jag hoppas soc föreslår samarbetssamtal så barnen era slipper må dåligt över att ni anmäler varandra hit och dit. För tro mig, de känner av vad ni tycker om varandra. Konstigt att de inte reagerat än. Det här är inte sunt. Ni måste skärpa er båda två. Fy!
Svar på tråden Lämna bort barnen till nya tjejen??