Anonym (M) skrev 2014-02-20 18:34:01 följande:
Men herrejösses!
Så nu ska man bli socanmäld av folk hit o dit om man anordnar en barnvakt som inte passar?!
Vilken nivå ligger ni på undrar jag?
Även om pappan (?) har anmält dig så behöver väl inte du sänka dig till samma nivå? På vilket sätt far barnen illa av att vara hos hans tjej?! De har väl träffats förut, eller hur?? Är det någon här inne som öht vet hur mkt barnen har träffat tjejen??
Som någon skrev; hade du brytt dig om det var en inhyrd barnvakt från en etablerad barnvaktsfirma eller är det endast pappans nya partner som är problemet?
När är det öht okej för tjejen att vara barnvakt?? Har du en gräns för hur många ggr barnen måste träffa henne innan, eller måste de bo ihop först?
Jag tänkte eftersom det verkar vara du som styr o ställer även hos pappan..
Vad har du tänkt att soc skulle säga till pappan? Vad har de att göra med hans val av flickvän o barnvakt?
Om han hade sagt till dig att flickvännen var en faster istället, skulle det ha gått bra att barnen varit där då?
Jag har aldrig soc-anmält pappan för något. Han anmäler mig konstant för att vinna framgång i sina tvister om vårdnad som han startar konstant. Sist förlorade han det vv boende och fick nöja sig med att bi vh- förälder så han är ganska sur över detta.
Slagathor skrev 2014-02-20 18:38:05 följande:
Stackars, stackars era barn som får se på erat omogna beteende. Jag hoppas soc föreslår samarbetssamtal så barnen era slipper må dåligt över att ni anmäler varandra hit och dit. För tro mig, de känner av vad ni tycker om varandra. Konstigt att de inte reagerat än. Det här är inte sunt. Ni måste skärpa er båda två. Fy!
Det stadiet är passé för länge sedan. Vi har haft medlare också.
Anonym (M) skrev 2014-02-20 18:48:01 följande:
Ja det låter för jävligt tycker jag! Stackars barnen!
Lägg ner svartsjukan säger jag, o försök att slappna av. Lita på att pappan tar väl hand o barnen under den tid han har ansvar för dem, o så ser du TS till att göra detsamma under din tid med dem.
Lägg dig inte i pappans liv på det här viset - fråga dig själv om det verkligen är en oro för barnen du känner eller om det hela faktiskt bottnar i svartsjuka gentemot hans nya partner?
För du har verkligen inte med att göra hur många flickvänner han träffar, o inte socialtjänsten heller!
Tagga ner TS!
Alltså... det är inte jag som gör något mot pappan.
Svartsjuka??
Herrejisses alltså det bästa vore om han kunde bi sambo med någon snart så barnen slapp fara till hans nya tjejer hela tiden och ha mer än 3 hem utan ha 2 bostäder och skaffa sig egna vänner i hans område och inte bara ha hans tjejers barn som kompisar.
Det minsta jag är, är att vara svartsjuk eller avundsjuk.
Jag och barnen mår så bra över att vi inte är tillsammans.