Vad händer om vi skiljer oss? Han har allt, jag har inget..Kan han även ta barnen?? :-(
Tyvärr är det ju så, TS, att du har blivit lurad. Han har sannolikt haft en ev skilsmässa i tankarna hela tiden och därför sett till att ha sitt på det torra när den dagen kom. Klart det har varit bekvämt för honom att ha en egen liten piga under alla dessa år. Han låter som en väldigt slug människa som verkligen ordnat det för sig
Nu är det ju svårt att ändra på det som varit, du måste se framåt och starta på nytt. Vårdnaden blir du knappast av med, men boendet är ju svårare. Barnen kan ju inte bo hos dig om du är hemlös. Du måste skaffa en egen lägenhet.
Sen undrar jag lite hur du kan vara sjukskriven när du ändå "jobbar hårdare än de flesta"? Hur kan fk godkänna det?
Jag tycker ju inte att sjukpenning ska användas som nån sorts hemmafrulön.
Du får avsluta sjukskrivningen, söka en utbildning och studielån och skaffa ett arbete på sikt.
Jag tror ändå det kommer att ordna sig för dig. Vi har ju trots allt ett trygghetssystem.
Sen hoppas jag att unga mammor läser den här tråden och tänker sig för både en och två gånger innan de sabbar sitt liv genom att leka amerikansk hemmafru för att de "gillar att gå hemma" (!)