Byta skola/kommun mot exets vilja?
Jag undrar....
Jag och min blivande sambo funderar på att köpa hus i ett mkt barnvänligt område där våra barn skulle ha gångavstånd till skolan och alla sina nya kompisar.
Problemet är att mina barn idag går i fsk o 6års i en annan kommun där även mitt ex bor, fast han bor ute i skogen 2mil från skolan.
Jag anser ju så klart att det skulle vara bättre för barnen att byta skola och gå i den i "vårt nya område". Jag vill ju att de spontant ska kunna gå till nån kompis eller ta hem nån ibland.
Det går ju inte hos deras pappa idag och flyttar jag så kommer det inte heller att gå när de är hos mig om de går kvar i sin nuvarande skola. Min blivande sambo kompromissar redan genom att flytta dit som vi tänkt och kan alltså inte flytta hit då hans ex oxå måste bli nöjd o hon har precis flyttat "långt som sjutton" åt andra hållet:-/
Till saken hör oxå att mina barn är väldigt sociala av sig och har lätt att hitta nya kompisar så byte av skola oroar mig inte det minsta för deras skull, de skulle snarare se det som ett äventyr.
Finns det någon som helst möjlighet för mig att få igenom detta, eller är det kört för att det är jag som vill byta kommun?