Inlägg från: UCharlotte |Visa alla inlägg
  • UCharlotte

Missbruk av nässpray

Shorona skrev 2014-02-11 15:31:42 följande:
    Jag har inte blivit det än på 8 år iaf.
    Det där lät skoj...åtta år känns som beroende om något.

TS Men är inte Renässans mild, mer som saltvatten.
    Tror man kan använda den hur mycket som helst.
  • UCharlotte
    Anonym (beroende) skrev 2014-02-11 15:35:27 följande:
    Jag både hatar och älskar min otrivin mentol. 
    Jag missbrukade också Mentholen tills min sambo gömde den och gav mig Renässans haha.
  • UCharlotte
    Anonym (beroende) skrev 2014-02-11 15:38:24 följande:
    Hjälpte den? Tog det lång tid innan du inte kände behovet av mentolen igen?
    Första natten var tung, jag vaknade också och trodde att jag skulle kvävas. Det sitter nog lite mentalt också. För mig faller det inte naturligt att andas med munnen ens om näsan är täppt. Men sen gick det i ett rasande tempot och redan efter några dagar blev näsan normal. Men som gravid är man ju alltid lite svullen så det är svårt att bli frisk i näsan som när man inte är gravid.

Men visst saknar man upprensningen som starka nässprayer ger. Nu blandar jag lite, är gravid i vecka 15 och näsan är lite lurig. Ju mer jag tänker på andningen ju mer täppt känner jag mig. Jag kan ju uppenbarligen andas hela dagarna utan besvär men när jag lägger mig och fokuserar på näsan, då känns det som om den svullnar igen.
  • UCharlotte
    Anonym (n) skrev 2014-02-11 15:52:11 följande:
    Det tog mig bara några dagar att vänja av, den hårda vägen. Men det kan ta upp till några veckor för de som är riktig fast. 

Ett tips är att bara använda i ena näsborren. Det kommer vara obehagligt att vara täppt i ena sida, men du kan iaf andas och får inte panik. När du har vänjt av ena sidan är det bara att vänja av den andra sida :)
    Bra tips!
Svar på tråden Missbruk av nässpray