Susanne1975 skrev 2014-08-16 15:36:22 följande:
Hoppas denna graviditet går bra och att ni slipper IVF med PGD. Har ni varit på ett första besök på Karolinska efter remissen? För oss tog det drygt ett halvår från första besöket till första återföringen av ett embryo. Då hade vi fördröjt det första försöket själv genom att vara oförsiktiga och bli gravida på egen hand, vilket ju slutade i missfall i april. Annars hade första försöket gjorts i maj. Första besöket på Karolinska gjorde vi i slutet av januari i år. Hoppas på det bästa för dig/er!
Informationssamtalet i Solna hade vi 2010 när vi fick veta att min man bar translokationen, så det behöver vi inte göra om. Huddinge har vi inte fått någon kallelse till än. Läkaren i Solna sa att det var 6-9 månaders kö just nu, men att vi borde spara några månader på att samtalet i Solna redan är gjort. Tror vi ska få remiss att lämna fler blodprov innan vi kallas. Hoppas jag kan lämna dem även om jag råkar vara gravid just nu. Vill ju inte fördröja processen i onödan.
Men Gud så skönt det vore om denna stannar. Har ju en son, precis som du, så man vet ju att det går! Har ju haft fyra mf och en fullgången grav innan denna. Vi har inte fått någon procent, men chanserna borde vara lägre än 33% vilket det blir om denna stannar. Men sen är det väl slumpen som avgör ändå. Nåja. Tiden får visa.