• ScillaBlå

Svårt att få barn-Kromosomfel-Någon mer?

Beklagar Susanne. Förstår att det var väntat, men det är naturligtvis alltid lika förjävligt med MF. Hoppas ni kan få IVF snart igen. Hur lång tid innan bestämdes den tid ni hade i maj? Hur länge fick ni vänta på den? Hoppas ni inte hamnar längst bak i kön nu utan kan få lite dispens. Kram till dig.

• ScillaBlå

Pratade just med kvinnokliniken och nu vill jag bara bryta ihop och grina. Men det är min dotters födelsedag så det är uteslutet. Läkaren sa att det är uteslutet att vi skulle erbjudas IVF PGD. Detta pga att vi har två friska barn. Ha sa även att vi inte behöver göra en genetisk rådgivning eftersom vi inte kommer få IVF ändå. Och att få några siffror på procents chans är omöjligt, även på en genetisk rådgivning. Istället erbjuds vi pregnylsprutor/vagitorier om vi blir gravida. Men det hjälper väl inte mot kromosomfel, eller hur?! Jag blev så arg att jag grinade i telefon. Jag tror inte läkaren riktigt förstår mig rent språkligt, han kommer från Grekland. Därför hade jag bett att få prata med en annan läkare när jag ringde förut. Nu sa han att han skulle rådfråga sin överläkare och ringa tillbaka till mig imorgon.

Va fan, det står uttryckligen i provsvaren från akademiska att vi bör erbjudas genetisk rådgivning. Jag måste få veta vilken chans vi har att lyckas naturligt. Annars vågar jag inte prova igen. Orkar inte missfall på missfall.

Undrar vilken skillnaden på mig och er som erbjudits PGD är. Är det att jag har två barn och ni ett, eller? Är det landstinget? Läkaren? Jag tillhör Västmanlands läns landsting. Finns ni i Sthlm och Lund eller hur var det?

Jag är så jävla ledsen. Fan.

• ScillaBlå

Läkaren ringde inte i fredags som han lovat och inte idag. Nu har jag fått magkatarr istället...

• ScillaBlå

Åh, nu ringde han. Vi har fått en remiss till genetisk rådgivning i Uppsala iaf. Alltid en start...

Min man verkar dock tro att det ska ta flera år innan vi får nåt svar och han vill att vi ska försöka på egen hand igen redan nu. Jag vågar inte det. Orkar inte. Men han verkar inte förstå det. Han håller med läkarna "vaddårå, du får ju göra mkp och fvp". Jaa...i vecka elva och femton, vi har ju aldrig ens kommit dit. Nä, jag fortsätter nog att hålla på mig ett tag till... ;)

• ScillaBlå

Håller på att få mens nu. Det är så märkligt. Vi har verkligen aktivt försökt att inte bli gravida denna månad. Vågar inte. Vill ha lite svar först. Men ändå finns hoppet där. Och ändå känns det förjävligt när man får mens. Det är så jäkla galet. En bekant till mig beklagade sig över sin mensvärk idag. Jag blev sjukt irriterad på henne. Som om inte jag hade oönskad mensvärk.

Nu har vi snart försökt i två år. Man blir bevisligen helt fucked up i huvudet. Önskar livet var annorlunda.

Men så snart PMS-skiten är över blir det bättre. Ibland måste man bara få gnälla lite. ;)

• ScillaBlå

Idag kom ett brev från "Klinisk genetik". Skyndade mig att öppna :) Men nej, det var bara en remissbekräftelse... Visste inte ens att de skickar ut remissbekräftelser. Så nu ska de överväga vår remiss. Verkar som att man inte får svar förrän om tre månader...

Visserligen ett steg i rätt riktning, men åh, jag vill inte ta myrsteg. Jag vill springa.

• ScillaBlå

Hur lång tid tog det när du ringde och tjatade då? Bör jag räkna med tre månader eller?

• ScillaBlå

Yeay, har redan fått en tid på Akademiska. I början av juni :)

Igår hade jag bröllopsdag, ägglossning och sex... Får väl se vad det innebär om två veckor... ;)

Svar på tråden Svårt att få barn-Kromosomfel-Någon mer?