8 månaders bebis som växer dåligt och behöver mer mat, men helst bara vill ammas. Vad göra?
Har en liten kille på drygt 8 månader som växt dåligt de sista två månaderna och nu ligger 2 streck under denna j---ä kurva som det tjatas om i tid o otid... BVC o Barnmottagningen vill att jag får i honom mer kalorier, så han växer som han ska. Just nu är det nog att de anser att han inte växt på längden som han borde, men också att han ökar dåligt i vikt.
Helammade till 6 mån o började därefter så smått m lite gröt o runt 7 månader även lite smakportioner av både burkmat o hemlagad mat. Ett par veckor gick det galant! Han ammade kväll, natt o morgon o åt sen gröt, mat o mellanmål bestående av turkisk yoghurt o fruktpure. Sen i måndags totalvägrar han i stort sett något annat än amning. Tar några skedar o sitter sen o kniper igen munnen, gnäller o vevar med armarna...
Ammar mer än gärna, men känns så frustrerande att backa... Dessutom känner jag mig stressad över läkare o sköterskors uppmaningar...
Blir så ledsen o orolig...