• tallhage

Prematurblöjor skänkes

Som rubriken säger så har vi två oöppnade förpackningar av Pampers prematurblöjor som vi gärna skänker till någon som behöver dom. 

Finns i centrala Stockholm. PMa mig vid intresse (eller heter det meddelande här på familjeliv? Är ny här.)

Dessa finns dessvärre inte tillgängliga för att köpa, jag ringde istället till Pampers (Proctor & Gamble) som skickade två förpackningar. Tyvärr tog det lite tid innan de kom fram och då hade vår dotter växt sig så stor att hon kan ha storlek 1. 

Om man vill få tag på blöjor går det som jag sagt att ringa Pampers på 0200-125 796. Men som sagt tar det lång tid innan de kommer hem.

• Svar på tråden Prematurblöjor skänkes
  • sallybuse

Ring upp på ert lasarett så vill dom kanske ha dom.För där finns väl ett bb med prematur barn.

• tallhage
    sallybuse skrev 2014-02-06 11:40:49 följande:
    Ring upp på ert lasarett så vill dom kanske ha dom.För där finns väl ett bb med prematur barn.
    Min tanke med erbjudandet var att hjälpa nyss hemkomna föräldrar som är i samma position som vi var i för några veckor sedan. Vi fick skarva med blöjor som egentligen var för stora eftersom vi inte lyckades hitta prematurblöjor.

Tror dessutom att de sagt från Neoavdelningens sida att de inte tar emot saker som föräldrar haft hemma på grund av den höga infektionsrisken som råder på avdelningen.
  • Fnissi

Hej! Jag har precis kommit hem med min för tidigt födda son och nörjat leta efter prematur blöjor Om ni fortfarande har dem kvar får ni gärna kontakta mig på e-post: fnissi@hotmail.com.

• yodi
    Fnissi skrev 2014-02-21 12:21:12 följande:
    Hej! Jag har precis kommit hem med min för tidigt födda son och nörjat leta efter prematur blöjor Om ni fortfarande har dem kvar får ni gärna kontakta mig på e-post: fnissi@hotmail.com.
    finns dom kvar så är det ju bra, ville bara tipsa om att libero har prematur blöjor som säljs på apotek också
Svar på tråden Prematurblöjor skänkes