• Anonym (min man?)

Ta ansvar och gör barn då!

Jag undrar bara hur du skulle reagera om din man sa så till dig? Ta ditt ansvar och gör barn! Jag har fått konstaterat att jag inte kan bli gravid på naturlig väg och båda mina äggledare är igenväxta och missbildade. Kommer aldrig nånsin bli gravid på naturlig väg. Via IVF lyckades det en gång men slutade i missfall. Min man har barn sedan innan och har sagt han är nöjd med de barn har redan har. Jag är chockad att han säger så till mig. Han vet vilken sorg detta är för mig. Jag känner mig diskvalificerad som kvinna i hans ögon fast det kanske jag är i allas ögon - värdelös som kvinna. Vad kan jag bidra med i samhället - inget.

• Svar på tråden Ta ansvar och gör barn då!
  • Anonym (nej)

Vadå värdelös som kvinna?? Du är väl en kvinna och inte en avelsko? Ingen blir värd mer bara för att de klämmer ut en unge....även om många kärringar intalar sig det. 

• Anonym (min man?)
    Krascha skrev 2014-02-04 18:27:33 följande:
    Dumpa han då?
    Men hur kan man säga något sådant till en person man älskar? Som man vet vilken stor sorg detta är för. Själv säger han att han inte behöver fler barn men har velat försöka skaffa ett gemensamt barn tillsammans med mig för jag längtar och han tycker jag skulle vara en fin mamma. Jag är förvånad, ledsen och arg att den man jag älskar medvetet vill såra mig och att han är så elak mot mig helt plötsligt. Jag förstår inte hur jag ska kunna glömma en sådan här sak.
  • MLB
    Anonym (min man?) skrev 2014-02-04 18:32:47 följande:
    Men hur kan man säga något sådant till en person man älskar? Som man vet vilken stor sorg detta är för. Själv säger han att han inte behöver fler barn men har velat försöka skaffa ett gemensamt barn tillsammans med mig för jag längtar och han tycker jag skulle vara en fin mamma. Jag är förvånad, ledsen och arg att den man jag älskar medvetet vill såra mig och att han är så elak mot mig helt plötsligt. Jag förstår inte hur jag ska kunna glömma en sådan här sak.
    Det gör man inte.

För den delen är du en människa inte en avelshäst.
  • SupersurasunkSara

Du tror inte han vräkte ur sig det i frustration då? Efter att du kanske hade ältat detta och han fick nog? (Säger inte att du inte får älta, men ytterst få män gillar ältande..)

Hur som helst, otroligt okänsligt av honom. Känner han sig som en sämre man kanske? För att han inte 'lyckas göra dig gravid'?

• Anonym (min man?)
    SupersurasunkSara skrev 2014-02-04 18:37:16 följande:
    Du tror inte han vräkte ur sig det i frustration då? Efter att du kanske hade ältat detta och han fick nog? (Säger inte att du inte får älta, men ytterst få män gillar ältande..)

Hur som helst, otroligt okänsligt av honom. Känner han sig som en sämre man kanske? För att han inte 'lyckas göra dig gravid'?
    Nej jag ältar inte alls och jag belastar honom inte med mina känslor och tankar kring detta överhuvudtaget. Antagligen har han inte fattat att oberoende hur ofta och mycket han ligger med mig så blir det ingen bebis den vägen för mig.....antagligen känner han att jag är oduglig på det som en kvinna föds till då.....jag kan inte tolka det på något annat sätt. Han vet ju att han duger till att göra barn, då han ju redan har barn sedan innan.
  • SupersurasunkSara
    Anonym (min man?) skrev 2014-02-04 18:41:28 följande:
    Nej jag ältar inte alls och jag belastar honom inte med mina känslor och tankar kring detta överhuvudtaget. Antagligen har han inte fattat att oberoende hur ofta och mycket han ligger med mig så blir det ingen bebis den vägen för mig.....antagligen känner han att jag är oduglig på det som en kvinna föds till då.....jag kan inte tolka det på något annat sätt. Han vet ju att han duger till att göra barn, då han ju redan har barn sedan innan.
    Sätt dig ner och förklara igen då om han inte förstått.
  • Anonym (min man?)
    SupersurasunkSara skrev 2014-02-04 18:43:13 följande:
    Sätt dig ner och förklara igen då om han inte förstått.
    Han har förstått.
  • Ramborg
    Anonym (min man?) skrev 2014-02-04 18:49:58 följande:
    Han har förstått.

Då är han en elak jävel och jag förstår inte vad du ser hos en sådan människa.
    42.
  • Limalie

Han är elak och jag hade dumpat en sådan människa.

• Anonym (@)

Jag hade gett honom en smäll i ansiktet och sedan kastat ut honom omgående. Vilken jävla nolla, dumpa honom.

Svar på tråden Ta ansvar och gör barn då!