flickvänner till cannabisrökare
Jag tycker i enlighet med några här ovan att det låter lite som att du försöker fästa ert relationsproblem vid något externt som gör det lättare att acceptera att ni verkar falla bort ifrån varandra. Det låter som ett farligt synsätt då det verkar "binda" dig mer till honom då det finns en chans att han slutar röka och att allting blir bra, men tänk om det inte skulle bli det - tänk om problemet ligger i er relation snarare än något han ägnar sig åt?
Jag hoppas att detta får bästa möjliga utgång, vilket jag inte vet alls vad det innebär. Men om du vill vara kvar med honom är mitt råd att du ser till att snacka och förstå huruvida han vill ha en förändring i förhållandet. Nämn inte rökandet tills vidare - varför skulle han vilja förändra på sig själv när problemet kanske egentligen ligger i hur ni är och känner mot varandra? Det känns som att risken med att fokusera för mycket på hans rökande blir att han snarare känner sig attackerad och blir defensiv än att vilja närma dig - för det verkar ju som att det är det du vill. Så närma dig honom i så fall, ta inte ett kliv tillbaka och påpeka att han är ansvarig för att lösa detta.