Värmlandsmammor?
Hej! Jag bor på Hammarö, har en son som är två år och väntar en liten i april
Hej! Jag bor på Hammarö, har en son som är två år och väntar en liten i april
Jag väntar på tid till Viktoriagruppen, det verkar också ha världens väntetid. De verkar ha lite dåligt med folk överlag på csk
Viktoriagruppen är på csk, de är de man får träffa om man har förlossningsrädsla eller vill ha snitt av någon anledning.
För att få snitt (om det inte finns medicinska skäl) ska man dit tre gånger, så det börjar kännas stressande att jag inte fått min första tid än.
Jag ringde till de förra veckan men de tyckte jag hade så långt kvar. Men min son är född i vecka 37 så det kan ju faktiskt bara vara 10 veckor kvar.
Jag mår ganska dåligt psykiskt och att få vänta på snittbeslut hjälper inte
Jag ska prata med henne nästa vecka när jag ska dit. Jag går hos en kurator och pratar också. Jag vet inte själv hur jag vill ha det inför förlossningen än, sonen föddes med akutsnitt och det vill jag inte göra om
Den bm jag har på mvc är samma bm jag hade på förlossningen sist. Känns skitbra. Väldigt praktiskt när jag blev inskriven och fick remiss till viktoriakliniken, eftersom hon kan min förra förlossning
Hm är nog de enda här som har. Lindex ska börja med mammakläder men jag tror att det bara är på nätet.
Jag har fyndat en hel del på tradera och köp-säljgrupper på fb. Man har ju det så kort tid så det slits ju inte. Tyvärr gör fogbältet fula märken så jag kommer inte kunna sälja mina mammajeans vidare
Det är så mysigt att fixa och dona inför första barnet. Leta fina saker och inreda. Det är roligt att bara gå upp på vinden efter grejerna, när det är andra barnet
Nappflaskor som botten går att skruva av är värdelöst! De läcker för minsta lilla. Vi hade en sån till sonen men jag slängde den ganska snart. Håller mig till avent.
Babybadstol är nog det bästa jag köpt. Kostar under hundringen på biltema.
Skötbädd i plast är bättre än i textil. Den vi har är det fula fläckar efter inotyolsalva som inte går bort. Även fast vi alltid haft handduk på.
Det går åt mer kläder än vad man tror.
Jag har börjat fundera på vad jag ska packa i bb-väskan. Har börjat skriva på en lista
Ett annat inköpstips är att undvika sparkdräkter och pyjamasar med fötter. Fötterna stannar inte kvar i den eftersom den drar upp benen till fosterställning, så trasslar den in sig och blir arg.
Byxor och pyjamasar med riktigt mudd ner till och så strumpor är bättre
Jag har aldrig haft täcke i vagnen utan filt och fårskinn under på sommaren och sen åkpåse när det blir kallare. Ska sy en lite tjockare teddyfilt att ha om det blir lite kyligt
Imorgon ska jag till Viktoriagruppen för förlossningsplanering. Det känns väldigt spännande och skönt att få diskutera av sig lite.
Är det någon här i tråden som har erfarenheter av biva/neo i karlstad? Tänkte på om syskon är välkomna att hälsa på. Bara tanken på att jag skulle behöva vara i från min älskling i fem veckor gör att jag kan gå med på att ligga helt still några veckor.