Inlägg från: Anonym (fakta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fakta)

Alkoholism är inte en sjukdom.

Ts, du måste ha haft riktigt otur när du klurade på det här. "Jag är trött på att människor sitter och säger att missbruk är en sjukdom, det är en bieffekt av ett annat problem."

Du vill alltså påstå att njurinflammation, som är en följdsjukdom som man kan få från streptokocker, inte är en sjukdom? Eller att hjärt- och kärlsjukdomar som man fått till följd av diabetes, inte är sjukdomar?

Du verkar ha ett väldigt märkligt sätt att se på vad som är sjukdomar och inte.

• Anonym (fakta)
    frappa skrev 2014-02-04 21:54:46 följande:

Om du läser mina inlägg, så blundar jag inte för själva diagnosringen, när man väl är alkoholist.

Utan det jag säger det är en massa, massa och en massa val till.

Som leder till alkoholism.

Massor av val dåliga orsakar sjukdomar. Är inte sjukdomarna sjukdomar för att människor har valt att göra sig själva sjuka?
  • Anonym (fakta)
    frappa skrev 2014-02-04 22:06:46 följande:

Dåliga val leder till sjukdomar, samma som dåliga val med alkohol.

Leder till alkoholism.

Vilket betyder att alkoholism är en sjukdom. :)

• Anonym (fakta)
    frappa skrev 2014-02-04 22:52:00 följande:

Nä, bara när man är alkoholist, så kan det ses och behandlas som en sjukdom.

Det är en sjukdom som man får efter många, många val, många, många val.....

Nej.
    Du vill alltså påstå att den som är cancersjuk efter att ha dragits med sin cigarettlast, egentligen inte har blivit sjuk som alla andra utan har valt sin sjukdom...
  • Anonym (fakta)

Diabetes typ 2 beror ofta på övervikt och fetma. De är inte sjuka de heller antar jag.

Svar på tråden Alkoholism är inte en sjukdom.