• Lambolina

Ägglossning

Blir tokig! Jag och sambon håller på med fertilitetsutredning och jag fick mina äggledare spolade förra veckan. Har gått sen dess och väntat på ÄL. Köpte dyraste Clearblue stickorna som fanns på Apoteket. Har testat tis,ons,tors, och idag fredag. Både på morgonen vid 8 och nu på eftermiddagen vid 16. Problemet är att det visar negativt!

Är på dag cykeldag 14 idag, har 16 dagar kvar till nästa mens, jag har även idag fått dom typiska kladdiga flytningarna. ÄNDÅ visar testerna negativt. Hur är det möjligt? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-31 16:26
    Det kan väl inte vara så att jag helt enkelt inte har ägglossning? Fast jag precis gjort fullständig utredning med blodprover och spolning som visade att allt är normalt?

• Svar på tråden Ägglossning
  • Limalie

Såg nu att du fått glad gubbe, dåså...kör på!

• Lambolina
    Limalie skrev 2014-02-01 11:17:25 följande:
    Såg nu att du fått glad gubbe, dåså...kör på!
    Ja, jag har ju "kartlagt" min mens ett bra tag, och har en relativt regelbunden cykel och känner alltid av min ägglossning. Det var frustrationen som talade.  Hur länge har ni hållt på?
  • Limalie
    Lambolina skrev 2014-02-01 11:22:25 följande:
    Ja, jag har ju "kartlagt" min mens ett bra tag, och har en relativt regelbunden cykel och känner alltid av min ägglossning. Det var frustrationen som talade.  Hur länge har ni hållt på?
    Vi försökte 2 år och gjorde en IVF, blev gravida i november. Testade pergo men det funkade inte hos oss, inga fel hittades.
  • Lambolina
    Limalie skrev 2014-02-01 11:24:41 följande:
    Vi försökte 2 år och gjorde en IVF, blev gravida i november. Testade pergo men det funkade inte hos oss, inga fel hittades.

Ganska samma utgångsläge då. Vi har varit oskyddade i 4 år. Utredningen visade inga fel på någon utav oss. Jag har varit gravid 2 ggr innan dock inte med min nuvarande sambo. Har fått 4 kurer pergo somsagt. Tog det sig på första försöket med IVF? Har du blivit spolad med?
  • Limalie
    Lambolina skrev 2014-02-01 11:27:48 följande:

Ganska samma utgångsläge då. Vi har varit oskyddade i 4 år. Utredningen visade inga fel på någon utav oss. Jag har varit gravid 2 ggr innan dock inte med min nuvarande sambo. Har fått 4 kurer pergo somsagt. Tog det sig på första försöket med IVF? Har du blivit spolad med?
    Ja det var första försöket. Har spolats och där var det fri passage. Lycka till!
  • Anonym (Misströsta inte)

Detta glidmedel du använt. Det kan inte innehålla något som gjorde utslaget på testet? Jag vill bara att du ska lyckas och därmed vara grundlig.

Håller tummarna för er.

• Lambolina
    Anonym (Misströsta inte) skrev 2014-02-01 11:56:58 följande:
    Detta glidmedel du använt. Det kan inte innehålla något som gjorde utslaget på testet? Jag vill bara att du ska lyckas och därmed vara grundlig.

Håller tummarna för er.
    Den tanken har inte slagit mig!

Det heter Zestica Fertility 
    www.heminsemination.nu/injektionssprutor/zestica-fertility-glidmedel

Står att det är vetenskapligt bevisat?

Borde väl inte kunde höja LH värdet på nåt sätt? 
  • Anonym (Misströsta inte)

TS, om du är osäker kring testen och så, ring kliniken och prata med sköterskorna! De brukar kunna en hel del och kunna stötta och ge dig stöd och uppmuntran. Vet de inte så kollar de nog med läkare.

• Lambolina

Jag är inte osäker så. Jag bara menar att jag kände det ju i hela kroppen men stickan visar annorlunda. Nu har det ju kommit ett positivt test så nu släpper jag det och hoppas att det tar sig!

• Anonym (Dedde)

Testa munkrot säger jag bara! Fick mig att bli yberfertil och att jag kände av min ägglossning som aldrig förr!!! Dessutom var det tydligen väldigt bra för "klimatet" för karlns små soldater därnere för de överlevde mellan 7-8 dagar tills ägget släppt... (Tog munkrot för att sluta läka bröstmjölk). Testade med äl stickor och fick även datumet verifierat på mvc... Blev en väldigt söt och älskad liten "hoppsan" av munkroten i det här huset. (Hade bara äl ett par ggr per år). Lycka till!!!

Svar på tråden Ägglossning