Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Min pappa har lungcancer, nu ska jag hitta alla sätt som finns att hela/lindra/bromsa eller kanske bota den!

Jag beklagar att din pappa är sjuk och jag har full förståelse för att du vill göra allt för att hjälpa honom. Men.... det kryllar av verkningslösa behandlingsmetoder och skojare som är ute efter dina pengar! Du kan utan problem lägga all din tid och alla dina pengar på algernativmedicinska preparat och behandlingar och ändå bara avverka en bråkdel av marknaden. den amerikanska motdvarigheten till cancerfonden har gett ut en folder med de vanligaste bluffbehandlingarna, kanske svenska cancerfonden har något liknande? Om ni ändå beslutar er för någon sk "komplementbehandling" berätta det för hans läkare! De flesta alternativa preparaten är verkningslösa men vissa kan påverka hans begandling negativt

• Selfish Geene
    Anonym (g) skrev 2014-01-30 23:38:41 följande:
    Det är skillnad på alternativbehandlingar där man ska köpa en mängd dyra tillskott och de där man äter ren mat...

Förutom den gemensamma nämnaren att båda är verkningslösa mot cancer. Att äta nyttigt kan förståss vara bra men cancerpatienter har ofta svårt att få i sig tillräckligt mycket näring, det är förmodligen bättre att fokusera på att få i sig tillräckligt många kalorier än att maten ska vara "ren" (jag vet faktiskt inte vad "ren mat" innebär?)
  • Selfish Geene
    Anonym (g) skrev 2014-01-30 23:59:14 följande:
    Du får gärna tro det. Ren mat är naturlig mat, inte konstgjort. Ekologiska frukter och grönsaker som apelsin, citron, kål, tomater (upphettade) vitlök. Och kryddor som ingefära, gurkmeja och chili.

Det är inte en fråga om vad jag tror, det är en fråga om vad som kan bevisas (och grönsaker har ingen påvisad effekt mot cancer)
  • Selfish Geene
    Anonym (g) skrev 2014-01-31 00:07:22 följande:
    Visst och flertalet tillfrisknanden som skett, utom forskarnas kontroll, kan man naturligtvis inte räkna med. Bättre att låta saker vara och låta sjukvården ha sin gång... Det är ju väldigt troligt att Ts pappa får den vård han har rätt till och behöver... *ironi* www.expressen.se/gt/cancerlakarna-slog-larm-o.../ Kanske kan du skriva något mer för att dämpa Ts hopp om tillfrisknande? Du verkar ha det som specialitet.

Det är inte snällt att hitta på saker bara för att få någon att må bättre för stunden, om ts bara har en mycket kort tid kvar tillsammans med sin pappa har hon rätt att få veta sanningen så att hon kan fokusera på att göra det mesta och bästa av stunden de har kvar. Det humana är att låta familjen slippa verkningslösa metoder och falska förhoppningar
  • Selfish Geene

Ts: kom ihåg att de "goda" råden du blir överöst i den här tråden bara är ett litet smakprov av allt humbug människor i missriktad välvilja eller ren girighet kommer erbjuda er!

Försök hitta ett sätt att värja dig mot scharlatanerna annars är risken stor att det slutar med att familjen är utblottad

• Selfish Geene

Viktigt: aprikoskärnor innehåller amygdslin som omvandlas till cyanid i kroppen, att äta stora mängder aprikoskärnor är MYCKET giftigt (dödsfall har inträffat)

Förutom att de inte har någon påvisad effekt mot cancer kan det leda till plågsam och potentiell dödlig cyanidförgiftning

• Selfish Geene

I

SIS79 skrev 2014-02-23 11:35:24 följande:
    SKITSNACK Den "rekommenderade" dosen är max 2/ dag. Själv äter jag 12/ dag i förebyggande syfte och jag har ingen cyanidförgiftning. Det handlar om skrämselpropaganda och fungerar tydligen - men alla för ju sin dom vill, en del kanske hellre tar cellgifter, det har jag ju hört är himla nyttigt... obs - de bittra aprikoskärnornas verksamma ämne elimineras ur kroppen på 80 minuter. Finns också i höga halter i blåbär.

Det krävs förståss stora mängder men cyanidförgiftning ÄR en potentiell risk och dödsfall HAR inträffat
  • Selfish Geene

E

SIS79 skrev 2014-02-23 11:35:24 följande:
    SKITSNACK Den "rekommenderade" dosen är max 2/ dag. Själv äter jag 12/ dag i förebyggande syfte och jag har ingen cyanidförgiftning. Det handlar om skrämselpropaganda och fungerar tydligen - men alla för ju sin dom vill, en del kanske hellre tar cellgifter, det har jag ju hört är himla nyttigt... obs - de bittra aprikoskärnornas verksamma ämne elimineras ur kroppen på 80 minuter. Finns också i höga halter i blåbär.

En inte oviktig aspekt är att aprikoskärnor INTE förebygger cancer, därför är även små risker omotiverade med tanke på att det inte finns några vinster med 'behandlingen'
Svar på tråden Min pappa har lungcancer, nu ska jag hitta alla sätt som finns att hela/lindra/bromsa eller kanske bota den!