MuppinCowboy skrev 2014-03-15 02:24:05 följande:
Men om dessa 'barn' nu kommit till en ålder där det kan ta ansvar för sig själv blir det då inte löjligt när man påstår de kastas ut i stora stygga världen av sina föräldrar?
Visst har vi rätt till våra val, dvs INOM lagens gränser (detta är viktigt att påpeka) men samtidigt är vi också ansvariga för att våra val att dom inte går ut över människor i vår omgivning.
Så visst kan man göra som man vill men som med allt annat i livet finns det konsekvenser och även om man väljer att blunda för detta faktum så gör varken omgivningen eller samhället det.
Sen, du har absolut rätt till att ha en annan åsikt än vad jag har men jag finner det både smaklöst och fantasilöst med hånfulla människor och dina tre sista ord gjorde att jag helt enkelt tappade intresset för att fortsätta diskutera med dig då jag ser på vilken nivå den här diskussionen är på väg att hamna i.
För vissa är det säkert inte bra och kasta ut dom.
Många som inte har jobb eller utbildningen klar i den åldern.
Så löjligt, nej!
Vi har inte rätt till våra val, om man straffas för sina val.
Därmed är inte kroppen din egen egendom, som du gör vad du vill med.
Att påverka sin omgivning negativt, är inget unikt droger(alkohol inkluderat).
Det är folk mycket duktiga på även utan droger(alkohol inkluderat).
VI hamnar på den nivån du tar oss.
Förstår du har en obstinat syn på droger. och gömmer dig bakom "det är olagligt".
Då hamnar man oundvikligt på ett ställe, där du nu tagit oss.
Personligen är jag saklig, logisk och håller mig till fakta.
Sen om du önskar, så kan jag stödja eventuella åsikter jag har om droger.
Dock har jag/vi inte ens rört droger i sak, så varför du pratar om detta.
Har jag inte en susning om.
Är inte det minsta hånfull, påpekat en kontring som var en upprepning i vad jag sa.
Fast då tvärtom såklart, föll inte i god jord.
Brukar bli så när man blir avslöjad att använda denna diskussionsteknik.