• Leiben

Någon med mycket erfarenhet av medicinering. Min behandlingsplan ser konstig ut!

Har redan dålig erfarenhet från förra försöket då jag inte  lyckades synka med donatorn. Lyckades ägglossa trots p-piller.

Nu ser nya planen ut så här:

24/1 first day of menstruation.
    You start using the P-pill when you start your next menstruation, ca. 14/2 if there are 20 days between.
    21/2 You start using the Suprecure (nasal spray, 1 spray each nostril 4 times per day) with the P-pill
    7/3 You stop taking the P-pill and continue using Suprecure (same doses) and wait for the menstruation to start.
    On day 2 of your menstruation you start using Femanest 2 tablets per day, 1 in the morning and 1 in the evening.
    On day 8 you increase Femanest to 3 tablets per day, 2 in the morning and 1 in the evening.
    Around day 10 you have ultrasound in your home country to see the progress and send the result to us.

Vad är femanest?

har bara tidigare sprayat och sedan använt progynon. tror jag.....
  • Svar på tråden Någon med mycket erfarenhet av medicinering. Min behandlingsplan ser konstig ut!
  • Leiben
    Sale skrev 2014-01-30 18:18:53 följande:
    Varför är planen på engelska? Gör du inte donationen här i sverige?

Nä precis
  • Leiben
    Klara00001 skrev 2014-01-31 16:28:55 följande:
    Femanest är östrogen. Om din behandlingsplan är rätt eller ej vet jag inte. Ring eller maila kliniken och fråga...
    är femanest samma som prognynon, dvs helt likvärdigt?
  • Leiben
    Zinfandel skrev 2014-02-02 15:21:50 följande:
    Ja, precis men kolla om det ska vara 1 mg eller 2 mg.
    tack!

jag undrar också varför jag ska äta p-piller OCH spraya.
Svar på tråden Någon med mycket erfarenhet av medicinering. Min behandlingsplan ser konstig ut!