Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!
Anonym (Arg arg arg) skrev 2014-01-26 18:57:30 följande:
Jo för att min sambo har klippt sig så! Jag startade en tråd för ett tag sen då hon kom med denna fula frisyr.
Nu några veckor senare har jag blivit deprimerad. Hon var så fin innan men nu är hon ful
Om hon ville klippa av sig håret så var det för att hon ville det. Varför ska man behöva gå omkring med ett utseende man inte trivs med bara för att tillfredsställa andra?
Jag har haft både kort och långt hår och min man älskar mig lika mycket oavsett hårlängd.
Jag har haft kort,halvlockitg hår ner till nacken och långt,tjockt och halvlockigt ner till baken (Ja,jag kunde sitta på mitt eget hår)
Jag klippte av mig håret av den enkla anledningen att det blev så slitet.
Ett slitet långt hår ser bra mycket mer ofräscht ut än en kort fin frisyr,tycker jag.
Numer har jag hår ner på halva ryggen. Fortfarande tjockt men numer bara lite självfall.
Men jag vet att skulle jag vilja klippa av det igen så skulle min man inte protestera. Han älskar mig för den jag är. Inte för mitt utseende.
Alla människor är inte lika,som tur är.
Och att beklaga sig över andras utseende tycker jag är precis lika illa oavsett om man är man eller kvinna.
Framförallt när det gäller någon man påstår sig älska.
Och att påstå att man blir deprimerad över att ens sambo klipper sig i en frisyr man inte gillar,det tycker jag bara är patetiskt.
Håret växer ut igen och det är bara att acceptera läget tills dess. Om du verkligen älskar henne dvs.