Ingen graviditet ännu? Tips snälla?
Jag och min man försöker bli gravida. Vi har försökt sen i september med att pricka in dagarna runt äl, men utan resultat. Jag har hypertyeros, graves sjukdom haft 2 år). Kan det ha någon betydelse?? Är det svårare att bli gravid med den sjukdomen?? Vi har en son tidigare och hade inga problem med att bli gravida då tog på andra försöket. Jag har haft hormonspiral innan som tog ut i augusti. Har haft riklig mens 5-6 dagar varje månad, blödigt väldigt mycket, haft nattbinda även på dagen. Mensens första dag ena månaden till mensens första dag månaden efter har varit mellan 27-32 dagar (ibland har den varit försenad några dagar). Hur ska jag kunna räkna ut när jag har äl så det blir rätt?? Mensens första dag denna månaden är 16/1 då borde jag ha äl runt den 28-31 januari ? Men om menstruationscykeln och lutealfas är olika varje månad? Finns det något annat som kan påverka att jag ännu inte blivit gravid? mina mediciner? Tiotil och levaxin? Läkaren har inte sagt att det skulle påverka. Mer än att om jag blir gravid så får jag ändra medicineringen. Vore tacksam om jag kunde få svar på mina frågor så jag kan känna lite lugn. Vill så gärna bli gravid. Har längtat så efter syskon. Eftersom man blev gravid så snabbt första gången så hoppas man ju att det ska gå lika snabbt denna gången.