Inlägg från: Anonym (Alkoholist?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alkoholist?)

Alkoholisttendenser?

Båda mina föräldrar var alkoholister, de är döda nu, bland annat p.g.a. drickandet.

Jag började inte dricka förrän jag var runt 20, höll mig ifrån det och kände heller inget behov av det.
    Nu är jag 35 och har hittills bara druckit vid fest, för det har inte känts bra att dricka när jag inte "har haft anledning" till det, dvs aldrig ett glas vin på fredagkvällen eller så.

Jag har aldrig festat mycket, som mest 1-2 gånger i månaden, innan barnen kom, och nu är det över 10 år sedan. Nu festar jag kanske 1-2 gånger per år (festar=dricker så att jag blir full antar jag).

Jag har aldrig druckit mig redlös, aldrig kräkts, aldrig druckit FÖR mycket liksom brukar sluta runt midnatt för jag vill må bra dagen efter.

Dock har jag dock detta "vettiga" drickande haft lätt för att ha minnesluckor.

På det stora hela har jag haft ett bra förhållande till alkohol, förutom att jag har backat till ett glas vin en fredag. Det är ju inte normalt, men det är ju mer sunt än tvärtom.

Men, nu har jag börjat bli orolig. Nu har jag börjat känna ett sug efter alkohol. Inte alltid, och ibland kan det gå veckor emellan. Men ibland har jag perioder då jag känner ett... ja, jag kan inte beskriva det som något annat än SUG. Jag vill SÅ gärna bara ta en klunk av baileysen vi har i kylskåpet, eller av vinet som står i vitrinskåpet, bara för att få känna den där känslan av att alkoholen liksom sprider sig i kroppen.

Jag ser fram emot att träffa vänner där jag vet att vi ska dricka vin, för att jag ser fram emot vinet!

Jag och min man dricker aldrig hemma, men nu har jag börjat föreslå ett glas vin till maten, inte för att det vore trevligt eller mysigt, utan enbart för att få känna alkoholkänslan.

Det känns INTE normalt, det här. Men är det möjligt, kan jag "utveckla" detta sug, trots att jag dricker så himla sällan?? Kan det gå på min ärftlighet??

Någon som vet?

• Svar på tråden Alkoholisttendenser?
  • Anonym (Alkoholist?)

Okej. Kanske överreagerar jag som vid så många andra tillfällen gällande alkohol...

Tack för svaren!

Svar på tråden Alkoholisttendenser?