• Svar på tråden Mammor - Barn som föds från Maj 2014 kommer att mikrochippas...
  • chokladgroda

Arbetade på en storbank tidigare där cheferna inte kunde sluta prata om hur mycket dom längtade till den tiden. "Inga mer bidragsfusk, inga kortbedrägerier, inga svarta pengar och knarkaffärer, alla brott går att lösas pga gps" osv. Så visst finns det dom som tycker att alla människor ska mikrochippas och ser detta som lösningen på världsproblemen. Men än är det inget tal om att detta ska ske. Om det sker. Idag kan man frivilligt operera in ett rfid-chip men jag har svårt att tänka mig att det blir ett tvång. Och skulle det bli så någonstans i världen så dröjer det nog länge tills det kommer hit..

• UniqueSnowflake
    Gudasänd skrev 2014-01-22 22:20:36 följande:
    Men Herre Gud...det är ju INTE MIN IDÉ att nyfödda barn ska börja mikrochippas... 
    Nä. Det är judarnas idé..... att nyfödda barn av manskön ska. Micro-choppas alltså.

(Så ingen missförstår mig.
    De microchoppas i förhuden.)
    ~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
  • UniqueSnowflake
    chokladgroda skrev 2014-01-22 22:34:19 följande:
    Arbetade på en storbank tidigare där cheferna inte kunde sluta prata om hur mycket dom längtade till den tiden. "Inga mer bidragsfusk, inga kortbedrägerier, inga svarta pengar och knarkaffärer, alla brott går att lösas pga gps" osv. Så visst finns det dom som tycker att alla människor ska mikrochippas och ser detta som lösningen på världsproblemen. Men än är det inget tal om att detta ska ske. Om det sker. Idag kan man frivilligt operera in ett rfid-chip men jag har svårt att tänka mig att det blir ett tvång. Och skulle det bli så någonstans i världen så dröjer det nog länge tills det kommer hit..
    Än en gång... varför måste man prompt operera in ett? Kan man inte ha det på ett halsband, armband, örhänge, ring? Eller i plånboken? Som våra id-kort, du vet?
  • chokladgroda
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-22 22:39:36 följande:
    Än en gång... varför måste man prompt operera in ett? Kan man inte ha det på ett halsband, armband, örhänge, ring? Eller i plånboken? Som våra id-kort, du vet?
    Då skulle ju folk kunna stjäla det ju ;) eliminerar på så sätt inte brottslighet.. Och för glömska människor blir det jobbigt. Vissa opererar ju in för att bli påmind om att ta sina mediciner (oftast gamla och dementa)
  • Gudasänd
    Niklas2k skrev 2014-01-22 19:22:17 följande:
    För att man visste att byggnaden var skadad och kunde rasa precis som WTC. På samma sätt skriver tidningar artiklar om saker som inte har hänt än och om det då händer så kan man vara först med nyheten. Aftonbladet har lyckats med råka publicera "Så minns vi xxxx" innan personen hade dött. Det var en möjlig utgång.
    Vet du överhuvudtaget hur WTC 7-byggnaden rasade?

Kallar du detta för ett naturligt ras?

Din kommentar?

• Gudasänd
    Prutt skrev 2014-01-22 20:06:28 följande:
    Men vilken kort och ogenomtänkt trådstart? Hur mår du, Gudasänd? Obestämd
    Jag brukar ju annars anklagas för att starta långa trådar - förlåt Prutt.
  • tusa

Vill bara, till skillnad från alla andra här, säga att jag är också vaken och ganska väl insatt på många områden om vad som pågår bakom kulisserna med ex. banker, GMO och "sjukvården". 

Detta med chippning sände kalla kårar när jag, under senaste halvåret fick veta att det redan börjat i USA, med de hemlösa...ja det är "frivilligt", för var är frivilligheten i att stå utanför samhällets hjälp när man är desperat och får det som villkor?? Kolla vår svenska historia gällande tvångssteriliseringarna och betänk också att det är såhär man gör när man vill intrudcera kontroversiella nyheter för en befolkning. Man börjar i mindre skala med en grupp som står lite utanför, som har mindre "värde" i samhällets ögon, då accepterar folk utan större invändningar och sedan är tröskeln redan korsad. När det då sedan går att visa på att "titta, vi har redan detta som ett fungerande system i samhället" så kommer folk att acceptera att man tar det steget längre...och längre...och längre...

Tackar TS för the heads up och ska titta på detta ordentligt inför min eventuella förslossning senare i år..

• Aniiee
    tusa skrev 2014-01-23 00:23:09 följande:
    Vill bara, till skillnad från alla andra här, säga att jag är också vaken och ganska väl insatt på många områden om vad som pågår bakom kulisserna med ex. banker, GMO och "sjukvården". 

Detta med chippning sände kalla kårar när jag, under senaste halvåret fick veta att det redan börjat i USA, med de hemlösa...ja det är "frivilligt", för var är frivilligheten i att stå utanför samhällets hjälp när man är desperat och får det som villkor?? Kolla vår svenska historia gällande tvångssteriliseringarna och betänk också att det är såhär man gör när man vill intrudcera kontroversiella nyheter för en befolkning. Man börjar i mindre skala med en grupp som står lite utanför, som har mindre "värde" i samhällets ögon, då accepterar folk utan större invändningar och sedan är tröskeln redan korsad. När det då sedan går att visa på att "titta, vi har redan detta som ett fungerande system i samhället" så kommer folk att acceptera att man tar det steget längre...och längre...och längre...

Tackar TS för the heads up och ska titta på detta ordentligt inför min eventuella förslossning senare i år..
    Vilket dravel....

Jag är som sagt redan chipad. Ask me why......
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Gudasänd
    Mentat skrev 2014-01-22 22:22:29 följande:
    Ingen annans heller, det är exakt det som är poängen!  Däremot är det bevisligen din idé att skrämma upp gravida kvinnor. Vad får du ut av det?
    Om jag skrämt upp någon endaste gravid kvinna här med detta inlägg, så ber jag så hemskt mycket om ursäkt från djupet av mitt hjärta, det var inte alls meningen.

Det enda jag ville var att informera kring vilka planer det verkar finnas, och det oroar mig starkt i samband med alla gravida kvinnor...
  • Gudasänd
    tusa skrev 2014-01-23 00:23:09 följande:

Hjärta
Svar på tråden Mammor - Barn som föds från Maj 2014 kommer att mikrochippas...