Hjälp mig igenom detta!!! Avbruten graviditet på grund av allvarligt kromosomfel - triploidi
Jag beklagar innerligt det du behövt vara med om hittills. Det är fruktansvärt att få reda på att ens bebis är sjuk.
Jag har själv varit med om liknande. Min bebis hade allvarliga njurproblem och skulle inte överleva efter graviditeten. Detta upptäcktes i v 18 och v 20 födde jag fram honom. Det var bland det värsta jag någonsin gått igenom. Dessa veckor. Alla drömmar och förväntningar går i kras.
Det som gjorde att jag orkade ta mig igenom detta var att vi blev rekommenderade att ta kort och hålla vår lille bebis och verkligen få smälta sanningen. Vi fick dekorera en liten kosta till honom och valde att få ha honom på minneslunden. Vi har gett honom namn och kommer alltid att minnas vår änglason.
Försök att koncentrera er på att ta hand om varandra och bearbeta det hemska som nu händer er. Sörj, tänd ljus och fundera hur ni vill begrava. Köp en ängel och fixa iordning en "egen" hylla åt er lilla bebisängel. Vi fick även ta hand och fotavtryck av vår bebis och har ramat in detta.
Även om det känns obeskrivligt svårt nu så kommer ni ta er igenom det.
Jag har själv fått två friska barn efter mitt änglabarn, allt har gått bra. Men oron under mina två efterkommande graviditeter har varit stor. Vi har pga detta fått extra kontroller.