• Anonym (Arg)

Jag offrar mitt liv, sockret och maten går först och det känns skit.

Alltid ätit fel, men förr kunde jag göra det till viss del eftersom jag alltid tränade mycket. Men har alltid varit den runda. Minns när jag fick börja cykla till kiosken som barn, då var det ostkrokar och glass som hägrade. Nu är det choklad och all annan skit. I alldeles för stora mängder.

Varför är det inte bara att bestämma sig - nu räcker det???

Jag badar inte med mina barn. Jag har ingen partner, jag är alldeles för stor för att vara attraktiv. Jag går inte i linnen eller shorts. Jag hatar flygplan för det är trångt för bältet. Jag joggar inte längre, knappt jag promenerar. Jag väger långt över 100 kilo. Jag lever, men jag vill också åka slalom, spela tennis och vara aktiv med mina barn. Jag som varit sån duktig idrottare skulle kunna vara ledare inom flera idrotter. Men jag sitter och tittar på istället.

Varför slutar man inte att äta. Varje natt grubblar jag och bestämmer mig för att det får vara nog. Och varje kväll har jag misslyckats... .-( Ibland funkar det 5-10 dagar, men sen händer något och när jag väl "slarvat" så fortsätter jag.

• Svar på tråden Jag offrar mitt liv, sockret och maten går först och det känns skit.
  • NenneLo

Kan du ha en ätstörning? Låter ju som du har en väldigt osund inställning till mat.

2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • Anonym (Z)

Vill man nåt får man leva så man kommer dit, amn bestämmer sig att nu får det fan vara nog

• SpanskaFlugan

Att hålla motivationen vid liv är det svåraste vid alla förändringar, oavsett om det gäller nikotin, alkohol, mat eller narkotika. Kan du knäcka den nöten kan du sälja iden dyrt... Jag kämpar alltid mot min motivation men lyckas ofta övervinna latmasken i mig genom att inte ens fundera, bara göra. När det gäller godis är det nolltolerans. Inget hemma, inget i butiken, då slipper jag fundera över om jag ska eller inte ska äta det. Oftast går det att stå emot. Det funkar för mig, du behöver hitta din egen lösning. Kanske behöver du pepp från något som iTrim eller Viktväktarna dörr du går på regelbundna möten?

• Anonym (Arg)
    NenneLo skrev 2014-01-21 16:22:47 följande:
    Kan du ha en ätstörning? Låter ju som du har en väldigt osund inställning till mat.
    Egentligen är det det på sätt och vis, samtidigt som jag inte vräker i mig mat som en bulimiker. Jag äter för mycket av det goda helt enkelt. Inga orgier, men för mycket.
  • NenneLo
    Anonym (Arg) skrev 2014-01-21 16:27:01 följande:
    Egentligen är det det på sätt och vis, samtidigt som jag inte vräker i mig mat som en bulimiker. Jag äter för mycket av det goda helt enkelt. Inga orgier, men för mycket.

Kanske krävs samtal med någon, en dietist, kanske Viktväktarna som någon föreslog. Simning är förresten en bra, skonsam motionsform.
    2011-09-13 Loke <3 I väntan på lillebror BF 2014-03-11 <3
  • Anonym (Arg)

Idag t.ex. åt jag en grov smörgås till frukost med ett glas mjölk.
    Till lunch åt jag två små potatisar, lax och mycket sallad.  Drack vatten.
    Middag blev Pyttipanna, normal portion med mjölk till.
    Nu ska jag dricka en hel del vatten och försöka undvika så mkt dumheter under kvällen.

Men igår var jag stressad. Då åkte 3 wienerbröd ner på eftermiddagen. Maten i övrigt var helt normal.  Så jag äter liksom inte SÅ grymma mängder, men jag har ett stillasittande jobb och det är tungt att röra sig.

• Anonym (Arg)
    NenneLo skrev 2014-01-21 16:31:25 följande:

Kanske krävs samtal med någon, en dietist, kanske Viktväktarna som någon föreslog. Simning är förresten en bra, skonsam motionsform.
    Du menar visa sig i baddräkt? Noway...
    Dietist kan visst vara bra, men är man hyfsat slug i huvudet vet man ändå ungefär vad man ska äta. Det är sunt med mycket sallad, långsamma kolhydrater, bra fetter, frukt i rimlig mängd osv. Om man stannade där istället för att ibland (alltför ofta) trycka i sig chokladkakor på 200 gram eller köpa en Vienetta och äta slut på under en dag. Det är de kalorierna som gjort mig fet och det är de jag måste skippa. I övrigt är det inget konstigt i min mathantering.
  • Anonym (Z)

3 wienerbröd för man är stressad är väl jävligt grymma mängder! Varför har du redan ätit middag redan? Kvällen har knappt börjat

• Anonym (Arg)
    Anonym (Z) skrev 2014-01-21 16:34:47 följande:
    3 wienerbröd för man är stressad är väl jävligt grymma mängder! Varför har du redan ätit middag redan? Kvällen har knappt börjat
    3 wienerbröd är åt helskotta för mycket, men en bulimiker hade ätit en chipspåse, ett paket glass och druckit 2 liter cola till det. 

Jag ska iväg på möte, därför middagen redan är äten. Annars brukar det bli kl 17.
  • Anonym ()

Om du veckohandlar då? Handla det du ska äta under en vecka, ingenting onyttigt. Tillåt inga småbesök i affären däremellan.

Svar på tråden Jag offrar mitt liv, sockret och maten går först och det känns skit.