Inlägg från: lantisen02 |Visa alla inlägg
  • lantisen02

Sluta nattamma- och amma helt

Önskar lite råd och synpunkter hur ni gjort eller skulle göra. Pekpinnar undanbedes om att man ska amma till 1 års ålder. Min son är 8 mån och ammar nu bara en gång/dag och då vid ca 5 på morgonen. Han äter bra med mat på dagen och välling innan läggdags, så jag tror inte det är är hunger utan mest mys och få nått varmt i magen så han kan somna om. Vill ta tag i detta, min man vill ge välling då vid 5 men jag är tveksam att "vänja" honom vid att få välling på "natten". Ska jag försöka skjuta på tiden och amma senare och senare tills det är frukostdax? Vill tillägga att han nog är på väg ur värsta separationsfasen. Tycker ni att ja ska vänta ändå till ca 9 mån? Eg tror ja inte att han kommer "sluta" av sig självt. Han har napp så vi stoppar i natten ofta på natten när han vaknar och är ledsen. Hur gjorde ni och när slutade ni amma på natten? Min man är villig att pröva det mesta och han ställer verkligen upp.

• Svar på tråden Sluta nattamma- och amma helt
  • lantisen02

Ja, tack för synpunkten, har varit inne på det spåret att försöka skjuta på amningen senare och senare tills det blir frukost, betyder nog att det blir morgon tidigare men det gör inget.

Svar på tråden Sluta nattamma- och amma helt