-
Vad gör du när du kämpar?stina1976 skrev 2014-01-21 11:26:57 följande:Mitt hjärta är så krossat varje dag är en stor kamp..tönk att en 38 årig kunde gnälla så här o må så här det trodde jag aldrig---Jag kämpar varje dag med att hantera detta och att inte kontakta honom...
-
Det är minst lika viktigt att sitta hemma och tillåta sig själv att sörja. Det är inte ett dugg dumt, det är en förlust så det är inte alls konstigt att du är ledsen.stina1976 skrev 2014-01-21 11:56:15 följande:När jag kämpar går jag till jobbet fast jag mår väldigt dåligt psykiskt och tvingar mig till att inte kontakta killen samt försöker att boka upp mig med vänner fast jag egentligen bara vill sitta hemma o gråta...innerst inne hoppas jag att han skall höra av sig och säga förlåt trots allt han gjort---jag vet hur dumt det låter men det är sanningen
Du fick ett ganska bra tips, skriv ner allt dåligt och läs igenom när du känner dig svag. -
Alltså, egentligen tror jag faktisk inte att så många ser drogerna de första de gör.frappa skrev 2014-01-21 20:24:01 följande:
Om man vill förstå hela bilden, som jag inbillar mig TS vill.
Så är eventuella psykiska sjukdomar/åkommor ett måste att veta.
Ändrar det nått som hur han behandlar henne, NEJ.
Ändrar det nått annat nej, men man kan inte bara blunda och bara se drogerna.
Personligen med det TS sagt, så är det en körd relation.
Utan jag tror att de flesta, i alla fall jag, ser handlingarna. Hur Ts har blivit behandlad.
Utan droger eller ej, med eller utan psykiska sjukdomar, så är det inte acceptabelt. -
Jo, TS kan faktiskt ignorera eventuella sjukdomar/åkommor.frappa skrev 2014-01-21 21:08:28 följande:
Eventuella psykiska sjukdomar/åkommor kan man inte ignorera.
Sen det du säger du hur han behandlar henne, är väldigt viktigt också.
Speciellt om man vill förstå, varför hur de beter sig.
Det handlar enbart hur han behandlat henne, ingenting annat.
Egentligen spelar den vetskapen faktiskt ingen roll i den situationen som TS är i.
Fastän hon skulle få reda på exakt hur det kommer sig att killen beter sig som han gör kommer hon ändå fortfarande älta det där "varföret". Då frågor som "varför just jag", "varför just han", "varför kunde det inte vara på annat sätt", "varför kunde det inte vara någon annan än han som råkade ut för det här" osv i all oändlighet.
Om TS då skulle få svar på dessa frågor så skulle det bara komma upp nya varför-frågor, tills dess att hon bearbetat färdigt, accepterat situationen och börja kunna leva igen. -
Att bakomvarande problem inte spelar någon roll för situationen är INTE samma sak som att ignorera dem.frappa skrev 2014-01-22 12:22:06 följande:
Nä, det går det inte, oavsett att det inte ändrar ett skit.
Man kan inte bara ignorera de bakomvarande problemen.
Om man nu inte bryr sig, dock så gav mig TS en hint om att hon älskar/älskat denna person.
Då kan det vara skönt att veta om vad som händer.
Men du verkar vara rätt ointresserad att ST ska få en helhetsbild.
Du verkar enbart vara intresserad av dina egna intressen och helt ärligt, ha ett rejält tunnelseende. -
frappa skrev 2014-01-24 13:24:41 följande:
Vad skulle detta egna intresse bestå av?
Om nu du inte inbillar dig jag ska värna om en eventuell egen psykisk sjukdom/åkomma?
Eller inbillar du dig jag försvarar droger?
Saken är att vi har ett beteendeproblem och visst många brukar köra den gamla vanliga.
Att det är drogernas fel, och sen punkt slut.
Visst det är en enkla sättet att se det på.
Men om man vill få avslut, eller gå vidare.
Så är det fundamentalt viktigt att veta om varför saker och ting är som det är.
Så slipper man fundera på om det var jag.
Nu visade det sig det är antagligen en rätt kraftig ADHD.
Vilket bara bevisade det jag misstänkte från början pga beteendet.
Gör det enklare att rätta till problemen, nej det gör det inte.
Men däremot så förstår man varför saker och ting händer.
Det anser jag är viktigt, men verkar inte du.
Jag inbillar mig ingenting. Jag observerar och drar slutsatser av det.
Men ja, jag tycker faktiskt att man inte kan skylla allt på sjukdomen. Den största delen är ändå drogerna och all problematik som det för med sig. För man kan inte förbise att det är fullständigt ohållbart att leva med någon som sviker, utnyttjar och förstör på grund av droger. När man faktiskt skulle kunna ha ett så gott som fungerande förhållande med någon som enbart har ADHD.
Ja, vi har väl bara oliak sätt att se på problem helt enkelt. Agree to disagree.
Over and out. -
Du gör precis samma sak som jag, observerar och drar slutsatser. Dina skygglappar är en anings större än mina.frappa skrev 2014-01-24 16:09:13 följande:
Observerar du och drar slutsatser, hur kan du göra detta utan alla variabler?
Där ADHD inte är nån liten sak.
De med ADHD självmedicinerar sig mycket oftare än den "normala".
De gör detta för att de inte får adekvat hjälp av sjukvården.
Så de söker andra vägar att få bort sitt kaos i hjärnan.
Stor del av dessa hamnar på alkohol eller cannabis.
Att hamna i ett missbruk går inte skylla på någon sjukdom, dock är det en förklaring och alkohol och droger är en symtom som en del utvecklar tom till missbruk.
Just ADHD och cannabis, så har jag läst ett antal berättelser att de äntligen fick bort kaoset i hjärnan.
Problemet var att du inte ville få reda på alla variabler, därför kan du göra en slutsats som överensstämmer med verkligheten.
Du läste droger, som blev det svart och allt annat var ointressant.
Fattar inte varför det är så farligt att skapa sig en helhets bild.
Jag har exakt samma slutsats som du nu, men kunde inte ta denna slutsats innan TS berättade mer.
Att ens tänka att psykisk sjukdom/åkomma inte skulle vara intressant är befängt.
Lustigt att du vet precis vad som rör sig i mitt huvud. Tror nästan att du har en gubbe i mitt huvud som skvallrar om vad jag tänker. -
Men lägg ner sluta bygg halmgubbar.frappa skrev 2014-01-24 16:29:24 följande:
Förklara gärna hur mina skygglappar är större, när jag är mer villig att se alla problemen?
Du måste ha menat tvärtom, pga du inte vill se helheten.
Ingen aning vad som rör sig ditt huvud.
Verkade helt klart som droger var allt du behövde veta:
En rätt trångsynt sätt att se på saker.
Droger var inte alls det jag behövde veta. Det räcker med att TS blev behandlad på ett sätt som är oacceptabelt. Med eller utan droger, med eller utan diagnos bakom, med eller utan förklaring, spelar absolut ingen roll.
Ingen ska ta att bli behandlad som skit, speciellt när man bara dejtat i ett halvår.
Vad är det du vill få ut av vår diskussion egentligen? -
Jag måste hela tiden mot argument du förvränger, vad kallar du den retoriken för?frappa skrev 2014-01-24 17:29:07 följande:
Halmgubbar, nä nu går det inte bra för dig längre.
Du som diskuterar med mig, så ställ frågan till dig själv.
Sen ingen som sagt det är accepetabelt, men innan man har all information på plats.
Så går det inte fullt förstå om varför saker har blivit som de blev.
-
Jag har redan berättat det, flera gånger till och med. Om du inte förstått, inte tagit till dig det eller bara ignorerat svaren så rekommenderar jag dig att gå tillbaka i tråden och läsa om inläggen.frappa skrev 2014-01-24 19:31:49 följande:
Men berätta varför att en psykisk sjukdom/åkomma är ointressant i att förstå hela bilden.
Både du och jag, förstod rätt tidigt att det är en giftig relation.
Och bägge ger rådet, "spring åt andra hållet".
Jag tänker inte upprepa mig lika mycket som Justin Biebers senaste i en 9-årings flickrum. -
Mutefrappa skrev 2014-01-27 18:38:02 följande:
LoL, sicken löjlig oneliner.
Att engagera sig är inte att vara medberoende.
-
Har du sett någonstans där TS frågar varför saker och ting blev som de blev?frappa skrev 2014-01-28 06:40:41 följande:
Blaj
-
Där ser man, Muteknappen brukar av någon anledning vara trasig på knäppa folk, men det finns ju alltid undantag..frappa skrev 2014-01-28 11:59:12 följande:
Trodde det var mute.
Mute!
HAhaha
-
Seriöst, Har du sett någonstans där TS frågar varför saker och ting blev som de blev?frappa skrev 2014-01-28 13:15:02 följande:
...
-
Har du sett någonstans där TS frågar varför saker och ting blev som de blev?frappa skrev 2014-01-28 13:23:27 följande:Hon verkar vilja gå vidare, detta är en del i det hela.
-
Har du sett någonstans där TS frågar varför saker och ting blev som de blev?frappa skrev 2014-01-28 17:15:23 följande:Massa, massa, massa text
-
Har du sett någonstans där TS frågar varför saker och ting blev som de blev?frappa skrev 2014-01-28 21:37:42 följande:Att diskutera med dig, är som se en hund springa runt att jaga sin egen svans.
Roande, men det händer inte så mycket.
Har du sett någonstans där TS inte vill veta varför saker och ting blev som de blev?
Det är en väldigt lätt ja eller nej fråga. -
Har du sett någonstans där TS frågar varför saker och ting blev som de blev?frappa skrev 2014-01-28 23:21:52 följande:Min fråga också, samma svar på bägge frågorna.