Inlägg från: Femifamiljen |Visa alla inlägg
  • Femifamiljen

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Sant, svårt men det är nog det som krävs för att det ska gå..
    Har inte blivit promenad än idag men har i alla fall städat lite och gjort rabarbersaft. Så får väl se det som dagens positiva! :) maten är så svår...är sugen på något hela tiden!! Blir tokig!! Det känns som jag äter dygnet runt! Haha

• Femifamiljen

Jag ska försöka dricka "massor" med citronvatten också nu, läste nånstans att det kan motverka svullnad lite grann.
    Var på utflykt med mannens familj igår och fötterna såg ut som korvar efter ett par timmar :( Inge kul alls. Idag är det borta men nu ska jag skärpa mig. Inget godis alls och bara nyttigheter, till det mycket citronvatten. Allt för att hålla framtida svullnad borta. Det är verkligen inte roligt...

Det går i alla fall framåt, v 31 idag och om jag inte minns galet 69 dagar kvar!!!!

• Femifamiljen

Hoppsan mitt inlägg skickades inte iväg hela... Knappt halva.. Nåja fördelen med citronvatten är att jag faktiskt dricker lite mer. Har så svårt för vanligt vatten så det är jobbigt att få ner :)

Heja dig Larv!
    Ja har man väl tagit så blir begäret bara större och större! Helt sjukt hur snabbt det går.

Idag ska jag förbereda ett par fruktjuicer. Har juice maskin att tillgå här hemma så ska göra i ordning ett par glad och ställa in i kylen som jag kan ha som substitut när sötsuget drar in. Även om det är fruktsocker så är det ju lätt bättre socker än om jag skulle sluka en godispåse eller äta en glass.

• Femifamiljen

Jag känner lite grann likadant Carolinalovetobias.

Har senaste veckorna inte haft nån som helst karaktär och det känns inte bra alls. Men det är så svårt. Särskilt när man bara är sugen på fel mat.

Tror allvarligt att jag ska slänga ut allt godis, eller skicka med till mannens jobb får han äta där om han vill. Men bara så det inte finns något hemma... Nånting måste jag ju göra!!

Råkade komma över en våg igår och oj vad det barkat iväg!!! Säkert lite pga vätska också men det syns att mitt sötsug har skenat på senaste..inte bra!

• Femifamiljen

Men må inte för dåligt över din unnardag Carolinalovetobias, ibland måste man få det också. Av egna erfarenheter så kan det vara bra att ibland släppa lite kontroll. Om än det inte är så roligt.
    Men jag äter alltid sämre när jag vet att jag måste skärpa mig. När jag inte bryr mig lika mycket så försvinner suget lite grann.
    Kanske bara funkar för mig men värt att prova kanske :) hihi

• Femifamiljen

Morphet:

Välkommen :) roligt att du hittat hit! :)
    Så länge du äter bra så har egentligen inte vikten så stor betydelse, då tar kroppen det den behöver :) heja dig! Jag är själv lite lat när det kommer till frukost men ibland lyckas jag göra någon gröt :)

• Femifamiljen

Carolinalovetobias:
    Jag förstår hur du menar, man kan som få en liten chock i kroppen när man ätit onyttigare än vanligt, inte roligt alls men å andra sidan blir man lite mer motiverad till att hålla sig till nyttigheter, eller åtminstone inte lika stora mängder "dålig" mat och annat "skräp". :)

Jag lyckades faktiskt rätt bra igår, åt i dålig väg endast en liten ballerinakaka, annars höll jag mig från sötsaker hela dagen! Känns hur bra som helst! Men insåg igår hur otroligt hungrig jag är om dagarna...kanske inte är så konstigt jag är sötsugen jämt när jag ätit samma mängd mat som förut. Åt i princip dubbel lunch och var hyfsat nöjd efteråt. Helt sjukt!!

• Femifamiljen

Vad roligt att så många nya hoppat in här :) nu blir man bara ännu mer inspirerad till att hålla igen på onyttigheter. Det går dock inte så jätte bra.
    Försöker hålla igen på godis å grejer men det är verkligen så fruktansvärt svårt.
    Nu i värmen också så tappat jag all matlust och det blir svårt att ge kroppen tillräckligt för att hålla sötsuget borta.

V 32 har jag nu gått in i och börjar samla mer vätska pga värmen. Vilket motiverar mig till att äta bättre men jag har väldigt svag karaktär! Haha

Tips på substitut till varm mat som ändå är nyttigt? Känns inte som jag kan äta kräm och fil varje dag! Haha

• Femifamiljen
    Carolinalovetobias skrev 2014-07-07 21:31:57 följande:

Jordgubbar ;) hihi :)

Hihi ja det har jag köpt hem innan helgen men de är slut nu, och våran lokala affär har lite dåligt om det tyvärr så kan inte köpa hem det så ofta... ska i alla fall göra hemmagjord rabarberkräm i morgon som man kan gå och äta på ibland, lite bättre än köpet socker-kräm :) haha
Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)