Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)
Haha :) vad snällt av dig! Hade tänkt ut ikväll men tar det i morgon, har så ont i rumpan av sadeln haha
Haha :) vad snällt av dig! Hade tänkt ut ikväll men tar det i morgon, har så ont i rumpan av sadeln haha
Woho! Åt bara tre godsbitar igår och var inte direkt sugen på godis förrän på kvällen istället för mitt på dagen! Att klunka vatten typ dygnet runt kanske hjälper mot sötsuget! :)
Tips på nånting gott och nyttigt, morotsbiffar.
Gjorde det här om dagen hur gott som helst faktiskt! Med kall sås (creme fraich,lime, peppar) och klyftpotatis eller liknande till. Smaskens!!
Jag använde mig av detta recept som grund
www.hittarecept.se/click/index/28603464/
Hade dock ingen spiskummin, men hade istället i fetaost (vitlös och persiljekryddade) och lite muskot
Ja jag försöker klunka i mig vatten hela dagarna, har ett glas som måste drickas upp med jämna mellanrum haha men ibland blir det lite sämre på den fronten, dock håller det borta sötsuget lite grann faktiskt! :)
Igår släppte jag allt vad regler heter och tog mig en stor skål glass med chokladsås och strössel. Så himla gott! Nu gäller det dock att försöka hålla sig undan sött på veckan...
Åt chips och några ostkrokar i fredags men fick världens halsbränna på natten så det gör jag absolut inte om! Huvva.
Går in i v 25 idag och börjar känna mig lite otymplig faktiskt.. Bara ett fåtal byxor som passar och energin börjar tryta igen. Men solen skiner!! Yes! Haha
Nej du är verkligen inte ensam om att synda ibland! Du skulle sett mig förra graviditeten... Åt säkert ett paket glassbåtar varje vecka hahaha!
Man får helt enkelt ha dåliga dagar också
Haha konstigt!
Men jo det var helt fantastiskt gott! Men nu fixar jag inte riktigt glass så även om det ser gott ut och allt så går det lixom inte... Hade ju dock hellre haft dille på glass än godis :)
Hur gå det annars för dig med graviditeten? Mycket krämpor eller helt okej? :)
Självklart är det ok :)
Vad jobbigt för dig att det känns så svårt.. Känner likadant, detta är tredje graviditeten men den här gången är jag mindre orolig över vikten. Till en viss del. Har tampats med ätstörningar fram till ca knappt ett år sedan så detta år verkligen en utmaning. Att klara av att vara hälsosam utan att tänka för mycket på vikten..
Just vikten är ju så olika från person till person och försök att släppa det lite grann. Så länge du och bäbisen inte har problem så skit i vad vågen säger :) hihi kanske inte så lätt men värt ett försök. Eller gör som mig, kasta ut vågen hemma, såå mycket mindre stressande att inte veta! :) hihi
Och grattis till graviditeten så klart :)
Har också gått upp ca 8kg...nog känns det i kroppen men än så länge är jag relativt "lätt" i benen osv.
Har gått upp 18 och 19 kg mina föregående graviditeter så räknar med något liknande denna gång. Förra gången var det dock svårare att komma ner på startvikten så bävar lite för denna gången!
Heja dig carolinalovetobias!
Har själv inte varit så nyttig här i dagarna men å andra sidan rört mig lite mer så det kanske tagit ut sig :)
Skönt att du får reda ut "dig själv". Det är nyttigt tror jag. Särskilt om man har haft det tufft..
Carolinalovetobias
Härligt! Vad roligt att det går bra för dig :)
Själv får jag nog undvika promenader ett par dagar, ha jobbat i helgen (är fotograf) och fotograferat heldag i lördags och mitt knä är helt galet nu...kunde knappt gå när jag kom hem igen.. Lite bättre igår och idag men smärtar på vissa underlag och i trapp så gissar på någon överansträngning...
Maten går väl ok, helgen har ju medfört en del gotta men inte allt för mycket. Hoppas jag kan äta ordentlig mat nu i veckan istället för massa godis osv. Ska verkligen kämpa!
Larv:
Självklart! Varmt välkommen! :)
Jag hade en period när jag var oerhört hungrig om dagarna och så länge jag åt bra mat och drack mycket vatten så tror jag inte att det märktes så mycket på vågen faktiskt.
Alla är ju olika men tror man kommer långt med att hålla igen på kak,godis och läskfronten tex.
Och så länge du inte äter en massa "skräp" så går du nog upp det din kropp behöver gå upp och inte en massa annat :)
Vad roligt med lite nya :)