• Larv

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Carolinalovetobias skrev 2014-06-10 12:39:47 följande:
    Är i v 25 och har gått upp 5 kilo totalt än om man räknar från inskrivningssamtalet osv. Så de får jag väl vara nöjd med. Jobbar till 4 idag sen är jag ledig 2 dagar ska bli skönt! Hoppas på bra väder :)

Det låter jättebra! Hoppas jag klarar att vara lika duktig som du med viktuppgången För ca 2-3 v sedan var jag på inskrivningen och då hade jag gått upp 2kg sedan i Februari. Känns som jag lagt på mig nåt kg till efter det och är i v13. Hoppas det stannar av ett tag nu

Vad härligt att ni får så mycket ledigt ihop i sommar Det låter underbart!

Jag har rätt nyligen börjat på ett nytt jobb så kommer nog inte vara ledig något förrän jag måste sluta innan bf som är 20/12. Har ett tungt jobb så får se hur länge det går men hoppas jag klarar det så länge som möjligt
  • Larv
    Femifamiljen skrev 2014-06-10 07:33:29 följande:
    Åh vad skönt att få vara hemma och ta det lugnt en längre period :) härligt!!

Jag kommer jobba till 4 juli sen tar jag uppehåll :) driver ändå eget så kan jobba lite hur länge jag orkar men hade bestämt mig för semester i Juli så måste väl försöka hålla på det då :)

Maten går ok, har dock inte så mycket aptit om dagarna längre..är väl en period bara men lite frustrerande att måsta stå och göra middag när det i princip bara växer i munnen på en.. Godiset börjar vara slut här hemma men är inte riktigt lika sugen på det heller känner jag.. Får försöka passa på att äta lite nyttigare när jag ändå inte är så sugen på allt :) men kall mat känns som att det går alltid ner. Lite som jag hade i början på graviditeten.

Gick in i v.28 igår, mindre än 90 dagar kvar nu!! Wiiee!

Kall mat är sååå gott på sommaren ändå

Vad skönt att det inte är "så många" dagar kvar nu
  • Larv

Underbart med pepp

Här råder totalt godisförbud men vad gör det när man kan njuta av färska jordgubbar, blåbär och biggaråer (det sista vet jag inte är speciellt lchf men det struntar jag i).

Guuud så gott det är

Köpte från ett sånt stånd på ett torg idag! Nyttigt för bebben med!

Skickar pepp jag med och önskar er en superfin och mysig helg. Ta väl hand om er tjejer!

• Larv
    Carolinalovetobias skrev 2014-06-13 22:45:13 följande:
    Hihi.. sitter och mumsar jordgubbar just precis nu :) Helt underbart gott! =)=) Detsamma till dig!! =) Nu har jag semester fram till BF 26 September :D Det firas med jordgubbar =P Saknar skumpan men men ;) hehe!!

Haha!

Åååh så underbart! Du gör rätt i att fira och jag förstår att bubblet fattades, hihi! Igår köpte min karl hem rosévin som han smuttade på till bären och det såg sjukt gott ut Själv skålade jag i vatten.

Vad skönt för dig med ledigheten nu. Måste kännas härligt att få den tiden nu till avkoppling och uppladdning inför fl
  • Larv
    Femifamiljen skrev 2014-06-16 08:09:55 följande:
    Åh jordgubbar lät ju inte helt fel! Måste nog köpa hem det! Är fortfarande inte alls så sugen på vanlig mat så alla substitut som ger lite näring är bra :) ha ha

I helgen har det tyvärr blivit en hel del sötsaker, typ munk, glass och choklad..känns inte så himla bra men jobbade heldag i lördags och man hinner tyvärr inte slänga i sig så mycket ordentlig mat (fotograferade bröllop) så då slinker det ner en del sötsaker istället....men en liten kycklingsallad fick jag då i mig så kanske inte bara dåligt!

Härligt med ledighet!! Då måste man få fira! :)

V.29 idag och magen känns verkligen större än någonsin! Haha BM i morgon så får se hur mycket större den blivit :)

En liten kycklingsallad är bättre än inget alls, hihi Förstår att det är svårt om man tappat suget... Du får passa på att äta det som du blir sugen på
  • Larv
    Carolinalovetobias skrev 2014-06-16 09:15:38 följande:
    Igår åt vi godis, chips och dipp!! =) Nött så gött!! Men en känner sig ju bakis idag :( haha!!

Har väl gått sådär m kosten det sista.. :P

Men visst kan man verkligen känna sig bakis när man ätit sånt??? Trodde bara det var jag Men det är nog för att våra kroppar får i sig mkt bra mat och inte är van på samma sätt som för de som aldrig tänker på vad de äter, eller vad tror du?

Du kommer säkert på banan med kosten igen! Det är alltid lite svårare när man är ledig tycker jag! Men jag försöker att ha vanliga rutiner i alla fall, så att helgen blir lite speciell precis som när man jobbar. Svårare är det dock om karln också är ledig och handlar hem massa gott
  • Larv

Hej tjejer! Hoppas ni mår gott och att ni hade en fin midsommar

Idag är jag trött och njuter av att läsa bok och surfa runt på nätet. Tänkte åka och handla mina första mammabyxor imorgon När köpte ni era första mammaplagg?

Ang. motion så har jag haft en väldig tur med att slippa illamående osv. så jag har kunnat träna på som vanligt, men i lite mildare tempo dock Det blir ofta pw:s och gymmet.

Dom säger ju att man inte ska chocka kroppen och träna en massa om man inte gjorde det innan man blev gravid!

Femifamiljen-

Promenader är jättebra

och du kanske kan köpa en gravidyoga-dvd och köra lite hemma?

Det har gått helt ok med kosten här, blev 4st godisbitar igår men det kan man nästan inte räkna, hihi

Annars har jag hållt mig till jordgubbarna

• Larv
    Carolinalovetobias skrev 2014-06-21 23:59:19 följande:
    Ja mår gott och hade en super mysig midsommar :) hoppas din var bra också! Härligt att bara vara. Har slappat en hel del idag med men kommit ut på en promenad iaf och ikväll har vi vart hos goda vänner och käkat pulled pork. MUMS!

Har inte köpt ett enda mamma plagg. Hade lite från förra grav. + Går i bekväma kläder.

Det är ju bra att du försöker träna på som vanligt! Hejja!

Kosten går ok. Blev lite godis igår. Men tog inget godis ikväll när vänner bjöd. Stolt att jag stod emot. Men det blev ett taco bröd hehe :) å lite färsk potatis till lunch :) tur man inte är superstrikt! :)

Okej, ja jag var ju hyfsat liten innan och har xs i alla kläder och har fått rejäl mage nu (och gått upp på resten av kroppen med) så nu får jag på byxorna men kan inte knäppa dom... Jag skulle bli så glad om jag kunde hitta några fina och sköna kläder idag...

Jag fick ringa barnmorskan i veckan och prata av mig lite. Kände panik över att jag gått upp för mkt men hon lugnade mig och sa att min viktuppgång var bra. Kändes lite bättre efter att ha pratat med henne men jag hoppad ändå att jag inte ska gå upp så mkt mer just nu för det kommer ju såklart behövas några kilon till senare i graviditeten.

Jag hoppas ni inte tycker jag är jobbig med mitt tjat om vikten, är bara så skönt att få prata av sig. Har ätstörningar i ryggsäcken så ibland är det väldigt svårt för mig
  • Larv
    Carolinalovetobias skrev 2014-06-24 14:06:15 följande:
    Ja jobbigt m ätstörningar i bagaget men så länge du äter bra och rör på dig så mycket som du klarar så måste du lita på att allt är som det ska.

Sluta inte ät mat och tok träna inte. Njut av magen och släng ut vågen om det ger dig ångest. Nu handlar det om livet i din mage inte om dig. Allt är som det ska. Du ska gå upp i vikt fast det känns fel. Försök släppa kontrollen och njut av graviditeten. Du får ta igen det sen.

Kram på dig!

Tack så mycket för ditt peppande inlägg Du har rätt i vartenda ord!!!

Jag lyssnade faktiskt på kroppen idag och hoppade träningen för en gångs skull! Så nu kom jag direkt hem från jobbet och har lagt mig på soffan för att slappa! Har känt mig väldigt trött och sliten idag så det var välbehövligt.

Hur mår du och hur går det för dig? Njuter du av ledigheten?

Ett tips på en god frukost:

Blanda 50/50 av keso och rysk yogurt, i med lite stevia/sukrin om du vill ha lite söt smak, lite vaniljpulver, lite kokoschips och ev. lite chia- eller linfrön för att göra det nyttigare och toppa sedan med ex. jordgubbar, hallon eller blåbär! Supergott och nyttigt

Kram till dig med!
  • Larv
    Carolinalovetobias skrev 2014-06-24 16:43:31 följande:
    Bra gjort utav dig att lyssna på kroppen! Det är viktigt nu.. kör du över kroppen och aldrig lyssnar så blir det inte bra och det är mycket som händer och hela din kropp påverkas. Inte bara magen som växer. Det är lika viktigt att inte göra ett skit ibland som de är att träna :)

jo jag försöker njuta men de kunde vara varmare och sen kunde ångesten som jag får ibland kvitta men men.. de är väl känslor som behöver komma antar jag. Det ska jag testa! Tack för receptet! :)

Får du ångest över mat m.m?

Ja det är så typiskt att vädret ska va såhär! Men hoppas du får njuta av soliga veckor framöver Såna här dagar kan man passa på att pyssla inomhus! Det tycker jag är rätt mysigt i alla fall. Har ni ordnat i bebisens rum ännu?

Jag tog ett skönt bad för ett tag sen och pysslade om mig själv från topp till tå och har faktiskt bäddat ner mig i sängen för kvällen, haha! Märker att när jag har såna här trötthets-dagar då jag verkligen känner av graviditeten, så blir jag också extra hungrig! Har ni känt så eller hört om andra gravida som haft det så? Det är ungefär som att man är i en "tillväxt-fas" eller nåt. Det känns så åtminstone haha!
Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)