• Kawinna

Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)

Hej! Hoppar gärna in här jag med fick veta ifredags att jag är gravid så har inte kommit så långt än :p

Mitt mål är att försöka hålla vikten som jag har nu genom hela graviditeten, har ca. 15-20kg övervikt. Är det för ambitiöst?

• Kawinna
    Femifamiljen skrev 2014-07-07 17:25:32 följande:

Vad roligt att så många nya hoppat in här :) nu blir man bara ännu mer inspirerad till att hålla igen på onyttigheter. Det går dock inte så jätte bra.
    Försöker hålla igen på godis å grejer men det är verkligen så fruktansvärt svårt.
    Nu i värmen också så tappat jag all matlust och det blir svårt att ge kroppen tillräckligt för att hålla sötsuget borta.

V 32 har jag nu gått in i och börjar samla mer vätska pga värmen. Vilket motiverar mig till att äta bättre men jag har väldigt svag karaktär! Haha

Tips på substitut till varm mat som ändå är nyttigt? Känns inte som jag kan äta kräm och fil varje dag! Haha

Smoothie är ju fantastiskt gott och svalkande! :)
    Kan också tipsa om min bananglass. Man skär bananer i skivor och fryser in. När de är frysta så mixar man dem med mjölk. Blir hur gott som helst och bara naturligt socker (blir söt) :)
  • Kawinna
    Femifamiljen skrev 2014-07-08 08:25:15 följande:

Kawinna

Ja smoothie älskar jag men har av någon anledning slutat göra, måste ta upp det igen!

Åh det lät verkligen spännande, måste prova, tack!

Ska idag prova på mangosmoothie har jag bestämt! :)

Jag gjorde en väldigt god med mango och spenat faktiskt. Kan ju vara bra att boosta med lite järn nu :)
  • Kawinna

Här går det inte alls bra! Usch jag jobbar alldeles för mycket, minst en timmes övertid varje dag förra veckan. Får ingen motion och i helgen har jag inte haft någon hejd vad gäller mat. Nej, nu måste jag verkligen ta nya tag!

• Kawinna

Här samlar jag ihop mig för att ge mig ut på en promenad. Ska bara vila lite först... förstår inte att det ska vara så svårt!

• Kawinna

Har inte orkat röra på mig alls! Först värmen, sedan drog röken från Sala in och på det så fick jag feber, så har inte varit utanför dörren knappt. Känns jobbigt då jag gärna hade velat säga till BM på inskrivningssamtalet att jag varit duktig och gått. Förhoppningsvis har hon överseende med att vädret varit som det varit.

• Kawinna
    morphet skrev 2014-08-14 06:30:07 följande:
    Alkohol när du är gravid...?
    Undrade också över det??
  • Kawinna

Hur går det för alla? jag är nu i v. 16 och fick reda på att jag har graviditetsdiabetes i v. 12, så nu har jag skött mig bra.

• Kawinna
    morphet skrev 2014-09-21 11:24:16 följande:

För mig går det sådär, är nu i v.28 och har gått upp ca.13 kg - hade hoppats på att totalt gå upp ca. 15 kg under hela graviditeten men det kan man väl glömma... Äter okej, men får i mig lite för mycket kakor och godis på helgerna. Försöker desperat byta ut vita kolhydrater mot fullkorn och mycket grönsaker men det hjälper väl föga om man tar en extra kvällsfika också!

Hur märkte du att du hade grav.diabetes? Jag ska göra min sockerbelastning om 2 veckor.

Hoppas du orkar hålla i resten av tiden!

Märkte inget själv utan hade högt socker vid inskrivningen så fick göra belastningen efter det
Svar på tråden Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)