Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)
Får man hoppa in? :)
Detta är min tredje graviditet, har förut gått upp ca 18-20kg vilket är väl ganska normalt men andra gången var det så mycket svårare att tappa igen efteråt. Jag har mina tidigare graviditeter VRÄKT godis och glass så har verkligen inte ätit nyttigt då!
Nu den här graviditeten (v17 nu) så hade jag en bra början fram till v13 kanske då jag inte hade något som helst sötsug och sånt fick fick bara att må illa så jag höll mig undan från det. Men nu börjar sötsuget sakta smyga sig på igen, pga min ibland strulande magkatarr så mår jag verkligen jättedåligt efter att ha ätit ex ostkrokar osv...
Nu har jag upptäckt en typ av veckosallad som är supergod som jag äter ibland mellan måltider.
Morötter (grovrivna)
Vitkål (skuren i bitar eller "remsor")
Koka lag på:
1dl rapsolja
3/4 dl vitvinsvinäger
Ca2-3 tsk socker
Kola tills sockret smält och häll över morötterna och vitkålen.
Krydda på med mellanmalen svartpeppar.
Hur gott som helst! Och håller faktiskt sötsuget borta ett tag då det ju mättar lite grann med. Brukar ibland göra smoothie också men det är lite bökigt så det blir inte så ofta...har hittills gått upp ca 3kg tror jag sen inskrivningen så jag hoppas jag kan hålla det lite i styr så jag inte tokfrossar längre fram..