Vi som vill bli mer hälsosamma fast vi är gravida :)
Här vill jag gärna vara med! Är i v 21 nu, med andra barnet.
Med första barnet var jag sjukt sugen på sött sött sött. Jag tyckte dock inte att jag åt så stora mängder (kunde inte äta mycket pga hade ingen plats att få plats med det ;) Gick dock upp 25 kilo ungefär. Och hade väl en 10 kilo kvar på inskrivningen nu i december. Sonen fyller 2 nu i vår och jag har inte direkt prioriterat träningen...
Nu har jag ändå tur för jag har inget särskilt sug efter sötsaker :) Måste äta obetydligt oftare än tidigare men samtidigt kan jag inte äta så mycket innan kroppen säger ifrån, så det kanske jämnar ut sig. Har dock inte vägt mig sen december så jag vet inte hur det ser ut där. Och ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte så himla mycket, nästan jobbigare att veta exakt vikt framför att bara se att kroppen förändras.
Iaf skulle jag behöva röra på mig mer. Min sambo och jag har tänkt att skaffa oss en crosstrainer så vi kan vara lite nyttigare hemma, för ska jag vara ärlig har jag varken tid eller lust att ge mig iväg till nåt gym eller gå på promenader när jag väl får tid med sonen och sambon där hemma efter jobbet.
Hade en crosstrainer tidigare men fick sälja den iom en flytt pga platsbrist, och jag använde den riktigt mycket. Mitt tips är att ha den framför tvn eller datorn (trots att det är fult) och träna till ett avsnitt eller två av favoritserien! Då tänker man inte på att man rör sig, och man behöver ju inte köra så man blir helt slut.
För även om man är otränad kan det väl aldrig vara negativt att börja röra sig, även om det är mitt i en graviditet?