missfay skrev 2014-02-05 14:33:13 följande:
Nej men fy vad jobbigt! Snacka om taskig tajming! :/ Det är ju nu du behöver alla superkrafter du gått och samlat på dig.
Bra att du kontaktade förlossningen pga aktiviteten, det hade jag nog också gjort för att vara på den säkra sidan. Bebisen skulle väl lika gärna kunna bli stressad som att den skulle kunna bli lite slö där inne.
Du får berätta sen hur det går idag, Hoppas ni tar igen er fort!
Ja, räddningen till att humöret hållit sig i någorlunda skick är nog att man sluppit värmeslag och allt annat som lär bli extra jobbigt på sommaren. Sen har man all anledning att sitta inne och mysa i soffan istället för att vara utomhus! Jag var nervös för hur det skulle gå med vinterjacka, men än så länge har den passat! (Fast nu är den väldigt, väldigt tight. ;)
Sonen är pigg på dagarna och blir hängig framåt kvällen.. han har nyss fått mollipect, så nu är hostan igång. Själv mår jag bättre *peppar peppar* och hoppas jag får sova lite i natt...
Det positiva med magsjuka är ju att man känner sig bra ganska snabbt efteråt.
Jag gillar snön, att åka slalom och längd, osv... Så jag hoppas man mår bra efteråt och att det finns lite snö kvar så kanske jag kan åka 1 gång iaf!
Jag har inte haft någon vinterjacka, utan en tunn ofodrad vår-parkas!
Har haft massa tjocka tröjor under istället. Tur i oturen så var ju vintern varm väldigt länge så det har funkat bra.
ImaleC skrev 2014-02-05 14:58:11 följande:
Magsjuka o graviditet är verkligen ingen bra kombination. Jag råkade också ut för att inte känna bebis alls på mer än sex timmar. Fick åka in till förlossningen, ctg såg inte bra ut först men efter att jag fått vätskedropp stabiliserade det sig. Blev inlagd för extra ctg under natten men kunde åka hem på morgonen. Sen gjorde de en extra koll idag, en vecka senare, o allt ser bra ut. Så det är väl bara konstatera att det är bra att vara observant om man inte känner rörelser o ringa in för råd o ev koll. Det var lite otäckt hur fort det gick, visserligen hade jag spytt i drygt 14 tim men jag trodde inte jag var så påverkad.
Det är bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite... När det gäller sådana saker kan man inte vara för mesig för att inte ringa och känna sig ''tjatig''.. Spydde du i 14 timmar?? Åh, herregud...