• Medvind2012

Bebis aktiv 2 dagar, lugn 2, någon mer?

Det är så lustigt, såhär har lilla herrn varit i säkert 1.5 månad.. 2 dagars rejält bökande i magen, följt av 2 mycket lugnare dagar.. Någon som känner igen beteendet? Min bm har inställningen "allt är normalt", får liksom aldrig några ordentliga svar där...

• Svar på tråden Bebis aktiv 2 dagar, lugn 2, någon mer?
  • Cissan

Det varierar massor för mig med. Kan bli så orolig ibland när han inte rör sig på kvällen eftersom ham hittills gjort det hela tiden....så ja jag känner igen mig, ibland livligt ibland lugnt. Var lika med mitt första barn, åkte tom o gjorde en koll då, ett ul för set var så lugnt i magen men allt var bra! Så denna gång är jag lite lugnare! Prova ligga på sidan eller drick varmt varvat med kallt osv saker du vwt som för att man kan få en buffeller så 😉 Försök vara lugn, tror det är ganska vanligt ☺️

• Medvind2012

Tack för ditt svar Cissan, det hjälper så mycket att höra ifrån andra med samma erfarenhet! :) Tycker bara att det är så konstigt med så väldigt olika beteende! :P men allt är säkert fint därinne, de aktiva dagarna är Väldigt aktiva! :)

• Igloo

Låter som min bebis, de dagar han är aktiv så sover han ändå många timmar mellan men är mer aktiv när han rör sej på de aktiva dagarna. De dagar han vilar så känner jag bara små buffar. Han har alltid varit så och normalt enligt barnmorskan. Är nu i vecka 39 så jag hoppas att han är frisk

• Grönan

Har också upplevt detta så skönt att man inte är ensam!:) Min bm har sagt att jag skall kunna känna igen mitt barns rutiner men några rutiner tycks aldrig ha funnits här!:/

Svar på tråden Bebis aktiv 2 dagar, lugn 2, någon mer?