Inlägg från: Selfish Geene |Visa alla inlägg
  • Selfish Geene

Vilken summa skulle du sälja sex för?

Jag kan inte komma på ett enda konsekvent argument till att sexköp borde fortsätta vara olagligt, att förbjuda misshandel, tvång och trafficking borde vara tillräckligt för att ge sexarbetare samma skydd som andra yrkesgrupper samtidigt som fackföreningar (no pun intended) ser efter detaljerna i anställningsavtal och liknande

• Selfish Geene

Fru blanka av natur: idag har man samma möjlighet att köpa en fattig kvinnas tjänster för att ge dig massage, städa ditt kök och tömma din ändtarm.
    Men du menar alltså att det är värre att ha sex mot betalning än att gräva ut bajs ur någons röv mot betalning?

Förklara varför det ena är värre än det andra!

• Selfish Geene

Fru blanka: jag håller med Fagerlund, det är inte jag dom nedvärderar ditt yrke det är du som nedvärderar sexarbetare.

Vill du svara på frågan jag ställde tidigare?

• Selfish Geene

Velouria: jag efterfrågar ett sakligt argument för att sexhandel inte ska behandlas som all annan försäljning av tjänster?

• Selfish Geene

Fru blanka: att vara homosexuell har också ansetts omoraliskt och onormalt större delen av världen (och här det fortfarande på många platser)
    Sen förstod många av oss att vi saknade rationella skäl att känna så och ändrade vår inställning till homosexualitet.

Att många människor delar em åsikt betyder inte att dem är rätt

• Selfish Geene

Velouria: jag tror att du håller med mig om att känslor och personliga åsikter är dåliga att använda som grund gör vilja fri- och rättigheter vi ger andra människor?

Fakta och sakliga argument är betydligt bättre tycker du inte?

• Selfish Geene

Velouria: anser du verkligen att sexhandel ska vara olagligt för att du och andra tycker att det "känns fel", helt oberoende av hur sexarbetarna känner inför saken?

Eller tycker du att sexhandel borde legaliseras?

• Selfish Geene

Velouria; varför är det bara de mänskliga rättigheterna som inte får kränkas pga hur människor "känner" inför hur andra vill leva sina liv?

Borde inte ALLA inskränkningar i våra fri- och rättigheter kunna motiveras sakligt?

• Selfish Geene

Velouria: lite som att "komma åt problemet dom orsakar hemtjänst" för oss som tycker att det yrket låter som en mardröm!
    (Fast jag förstår ju att alla inte känner som jag, så jag kan inte motivera varför inte andra ska få jobba som undersköterska)

• Selfish Geene

Velouria: frågan var varför inte ALLA inskränkningar av våra fri- och rättigheter behöver motiveras med sakliga argument?

• Selfish Geene

Velouria: du tog upp de mänskliga rättigheterna som exempel på frihet som inte får inskränkas bara för att andra människor "känner" att de borde inskränkas.

Jag undrade varför du inte tycker att alla inskränkningar på människors frihet borde kunna motiveras sakligt (förutsatt att du inte tycker att vuxna människor ska få köpa och sälja sex ifall de vill det?)

• Selfish Geene

Velouria: att DU tycker att det ena känns mer privat än det andra är möjligen ett argument för att DU inte ska köpa eller sälja sex, men varför borde dina och andras tyckanden få avgöra vad ANDRA väljer?

• Selfish Geene

Velouria: OM du fick bestämma, skulle du då låta människor som vill jobba med sexhandel göra det?

Svar på tråden Vilken summa skulle du sälja sex för?