• Lilla Morran

Smidig vagn i och ur bil

Hej! Vi har nu tänkt om ang barnvagn, då vi fått en rejäl Briovagn av några vänner. Den blir perfekt att ha på landet där vi bor, med grusvägar och ett par kilometer till affären och skola. Vi funderar dock på att hitta en liten, smidig vagn att ha i bilen. Jag kör en del och Briovagnen är alldeles för stor och tung att flytta i och ur. Andra önskemål på den lilla vagnen är den ska ha liggläge/liggdel, funka någorlunda på grusväg då vi ska göra några resor i sommar som kräver detta. Kommer köpa begagnad. Tips?

• Svar på tråden Smidig vagn i och ur bil
  • momomo

Chicco liteway är vi supernöjda med. Tyvärr inte vändbar utan endast framåtvänd, men det är ju inte vagnen som används mest.

Funkar att ställa ned ett babyskydd i den också, men det är inget jag rekommenderar gör nån terrängkörning.

• Pralina 81

Babyjogger city mini gt. Supersmidig och räcker hela barnvagnsperioden. I samma märke finns även Elite som har större hjul (passar bättre för terräng/snö) men är lite dyrare och blir större ihopfälld. Babyjogger är billigast att köpa från Polen. Kommer inte ihåg vad affären heter tyvärr.

• dah

Det ser likadant ut här för oss. Jag har börjat söka efter en barnvagn som är lätt att lyfta i/ur bilen... Jag har googlat o sökt på nätet o nog kommit fram till att det får bli en Akta Graco Evo, den kan man vända sitsen både framåt o bakåt, fullt liggläge o vill man så finns det liggkorg att köpa till också. Ny kostar den 2000-2500 kr, begagnad runt 1000 kr. Kanske värt att kolla på?!

• Dixie

Kronan sulky! blir liten ihopfälld, smidig att köra - men ändå en "rejäl" vagn!

Svar på tråden Smidig vagn i och ur bil