Inlägg från: scorpiontjejen |Visa alla inlägg
  • scorpiontjejen

Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!

Pyret 85 skrev 2014-11-12 11:48:42 följande:

Jag har satt ett mål på 6 kg till jul.

Hoppas det går vägen!
  • scorpiontjejen
    Pyret 85 skrev 2014-11-17 22:28:53 följande:

Magsjuka och födelsedag idag. Vilket gjort att jag inte räknat. Bara varit glad att jag kunnat äta nu ikväll. Vi får se vad vågen visar imorgon.

Men stackare där... hoppas du blir bättre snart!
  • scorpiontjejen
    Ly75 skrev 2014-11-18 05:12:01 följande:

Måste erkänna att jag tyckte att Cornelias inlägg kändes som ett reklaminlägg...

Pyret85 - huga, magsjuka är ingen höjdare, krya på dig! Och grattis i efterskott :)

Håller med!
    Pyret 85 skrev 2014-11-18 09:50:06 följande:

-0,8kg denna veckan. Jag är nöjd!

Gött!!
  • scorpiontjejen
    TouchOfRed skrev 2014-11-20 09:33:07 följande:

Usch igår var jag sådär sjukt gottesugen! Har kvar både lite veckobonus och några akivitetspoints, men vill ändå inte frossa i onyttigheter. Vad gör ni när ni är riktigt sugna? finns det något points-vänligt snacks? Jag gjorde en smoothie med frukt och naturell yoghurt (3 pp), vilket stillade det värsta suget, men det var liksom inte det jag var sugen på, ville ha choklaad!

Va jobbigt. Såna kvällar har vi alla tyvärr.
    Mitt tips är väl frukt eller viktväktargodis. Smörkolan var väldigt god, speciellt tillsammans med kvällstéet. Eller mörk choklad möjligen, vet dock inte hur många points en bit är.. men men.. Annars har jag inte så många bra tips när sötsuget slår till... Good luck!
  • scorpiontjejen
    Pyret 85 skrev 2014-11-23 18:44:50 följande:

Hur går det för er? Här går det kanon.

Va kul att det går bra!
    Här vet jag inte riktigt hur det går efter helgens alla kalas man varit på och smaskat i sig lite för mycket gott.... kan ju bara hoppas på att vågen inte visar plus på Tisdag morgon....
    TouchOfRed skrev 2014-11-23 19:48:12 följande:

Här har det också gått bra! Kände mig hemskt tjock och plufsig i fredags innan jag skulle väga mig, men så visade vågen -0,5 kg! Helt otroligt vad bra viktväktarna fungerar!! Skrattande

Jag håller med! Sjukt va bra det fungerar.. hade jag aldrig trott! Synd att man upptäckte VV först nu!
  • scorpiontjejen

Då var vägningsdagen här och domen blidde bra även fast jag ätit massa gott i helgen. -0.8 kg och i och med det resultatet så har jag nått mina -11 kg som jag hade satt upp som mål till julen. Woho! Tur det finns veckobonus btw!

Nu är det bara att kämpa vidare nedåt! Har ju ändå fram tills jul som jag ska fortsätta "stenhårt"..Sen till julen ska jag äta av allt gott, MEN försöka äta med måtta.. lättare sagt än gjort kanske.. men man har ju ingen lust att gå upp kilona man lyckats gå ner! 

Går det bra för er alla?!

• scorpiontjejen

The magic nuber again. -0,8 kg! Totalt -11,9 kg. Är så glad att det flyter på nedåt. Har på fleeeera flera år aldrig lyckats gå ner så här bra!

• scorpiontjejen

Ju närmare julen man kommer, desto svårare att låta bli godsakerna.. det här kommer inte att sluta väl, haha..

• scorpiontjejen

Minus 1,4 kg enligt vågen.. börjar tro att den bara luras faktiskt. Speciellt i och med att det vart en jävla massa slarv i helgen som var, och bättre blir det inte kommande helg då det vankas kalas för dottern... Sega pollysnitt är väldigt goda ska ni veta...

• scorpiontjejen

Halloj!

Hur går det för er alla!? Fortsatt nedåt hoppas jag!
    Det är väldigt svårt nu ju närmare julen man kommer tycker jag!

Efter en vecka med för mycket gotta så visade vågen plus. Men inte alls så mycket som jag trodde. Bara +0,2 kg som tur var. Hoppas på att lyckas ta mig ner till 70 kg innan Julafton!
    Har ni några mål tills dess eller längre fram?

• scorpiontjejen
    Fidelisen skrev 2014-12-17 11:52:09 följande:

Här står det helt stilla just nu.

Lillans mage är i kaos och hon har haft diarréer i snart två veckor, så det lutar åt att jag ska äta helt laktosfritt i några veckor.

Sedan har vi haft en vattenläcka i köket som visade sig komma från varmvattenberedaren. Så vi har sedan en vecka inget varmvatten och ett förstört golv i köket.

Ursäkter, ursäkter, jag vet....

MEN VA TRÅKIGT!
    Ingen rolig extrautgift att lägga pengar på så här nära intill julen!

Förstår att du inte tänker så mycket på vv i det stöket... Hoppas inte kostnaden blir allt för stor ..

Jaja, nya tag senare sen istället!
  • scorpiontjejen
    Fidelisen skrev 2014-12-17 11:52:09 följande:

Här står det helt stilla just nu.

Lillans mage är i kaos och hon har haft diarréer i snart två veckor, så det lutar åt att jag ska äta helt laktosfritt i några veckor.

Sedan har vi haft en vattenläcka i köket som visade sig komma från varmvattenberedaren. Så vi har sedan en vecka inget varmvatten och ett förstört golv i köket.

Ursäkter, ursäkter, jag vet....

Bra jobbat!! Massa red till dig alltså!
    Jag kan inte hålla fingrarna borta från allt julgotta som finns överallt.. 
    Får bli till att ta tag i viktminskningen ordentligt efter jul och nyår tror jag.
  • scorpiontjejen
    TouchOfRed skrev 2015-01-04 15:54:03 följande:

Under jul och nyår gick jag upp 0,4 kg men har efter det lyckas gå ned 0,1 kg men nu lämnar jag viktväktarna... Mitt mål att gå ned i vikt för att bli gravid med vårt första barn har lyckats, fick mitt efterlängtade + på stickan igår så nu får jag inte banta mer... Men sammantaget så har jag gått ned 6,5 kg och blivit gravid efter 14 månaders försök så jag är supernöjd <3 tack för ert stöd längs med vägen :)

Va härligt! Stort grattis!!!!
  • scorpiontjejen
    Pyret 85 skrev 2015-01-06 18:03:48 följande:

Nystart för mig idag då jag tappade det helt över jul och nyår. Inledde igår dessutom min gottisfria månad vilket innebär inget godis, snacks, läsk, saft, efterrätter osv. Känns bra. Känns skönt att inte behöva spara pp till sånt, utan kan verkligen kan äta mig mätt.

Det är rätt smart med gottisfri månad. Tror inte jag har karaktär till det. Tycker det dyker upp kala på kalas där det finns på tok för mycket gott att tacka nej till.. I helgen kommer ett t ex... i dag serverades rabarberpaj med vaniljvisp hos svärisarna.. svårt att tacka nej till sånt... :S
  • scorpiontjejen
    misen85 skrev 2015-01-12 19:06:28 följande:

Hittade denna tråd och tyckte den var bra och pappande! Är ni fortfarande aktiva VV medlemmar? Själv gick jag med idag ska bli spännande att se om det ger något resultat Skrattande

Halloj!

Jadå, några aktiva medlemmar
    Jag ska väga mig imorrn efter att ha satt i gång för ca 1½ vecka efter "julledigheten", hehe.. får hoppas på lite viktnedgång..

Hoppas det går bra för dig framöver
  • scorpiontjejen
    Fidelisen skrev 2015-01-12 23:00:01 följande:

Jag har vägning på fredagar.

Gick förra veckan ner 2.7, hur det blir denna vecka återstår att se ????

GRYMT! 
    Kul när man går ner så bra va!?

Jag gick ner exakt ett kilo denna vecka, skönt att det går nedåt! Snart nere på 70 kg om jag inte tabbar mig, första delmålet i år.
Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!