Ensammor skrev 2014-11-04 15:48:53 följande:
ÅÅå vad glad att jag hittade denna tråden. Sockerberoende... det är jag i ett nötskal... eller snarare jag i ett godispapper... Hmmm, sitter i skrivande stund och tuggar på tre godisar samtidigt. Mmm, jag bara mular i mig... Har gjort det ett tag nu. Jag har kört LCHF ganska länge. Funkar jättebra. Jag går ner i vikt. Tappar allt sötsug. Men... Det är långtråkigt i längden... Hittar på så dåligt med recept... Nu funderar jag skarpt på att börja med Viktväktarna igen. Körde det för ca 12 år sen med god framgång. Men det verkar ha blivit lite ändrade regler och sånt där nu.
Dem ändrade reglerna vad jag fått höra är att det är en veckobonus, att man inte får spara sina dagliga poäng och att man får äta efter 18.
Ly75 skrev 2014-11-04 18:05:10 följande:
scorpiontjejen..ja, lyckas man hålla upp 2-3 veckor kommer man över det värsta..för ett tag iaf :p Lyckades själv i våras :D Men det är jättetufft för mig, trillar ofta dit dag 2 eller 3 igen :(
Ensammor..ja, fördelen med VV är ju att man får äta allt och det är enkelt att införliva med resten av familjen :) Gäller bara att se till att äta rätt mängder av allt :) Klart du ska testa VV igen! Jag var med för typ 15 år sen och kör nu igen, känns bra so far. Hade dock 'godisåterfall' i helgen som var..i tre dar. Not good. Nu är det bara att kavla upp ärmarna och köra igen :D
Men du, nu jäklar rensar du där hemma! Bort med allt godis, ge bort eller kasta! Och innan du åker och handlar så ser du till att du är mätt och belåten! Jag har många gånger gått in i fällan att vara hungrig och handla... ingen bra kombo!
Pyret 85 skrev 2014-11-05 07:55:32 följande:
Hej! Tyvärr slutade även denna graviditet med mf igår så det första jag gjorde när jag satte mig vid datorn idag var att registrera mig på vv-online.
Jag kan ju inte låta bli att tänka att mina missfall beror på övervikten. Vet ju inte om det är så men jag ska iaf göra allt jag kan för att gå ner.
Idag tänkte jag köra med mättande dag.
Jag är 162cm lång och vägde 84,7kg nu på morgonen. Jag vill ner till 55kg. Kan hända jag är nöjd tidigare men sätter 55kg som mål iaf.
Men va trist med mf!!
Hur många ggr har du fått det nu? Och har du prata med BM om det?
Har inte kollat upp det där med mättande dag, men jag antar att allt som har det där gröna och inga points på sig får man äta dem dagarna...?
Jag är för övrigt lika lång som dig, och började nästan på samma vikt som dig, ett kilo mindre. Har gått ner 8 kg på en månad, helt otroligt. Aldrig gått ner så bra med nån annan diet förut. Men 55 kg är för lite för din längd om jag förstått det rätt.. Vi ska ligga runt 63 kg....