• Pyret 85

Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!

Här vill jag va med. Började i maj och gick ner 15 kilo. Sen blev senhösten lite sådär. Men har nu kört ca två veckor. Dock så åkte jag på magsjuka i måndags så räknandet har blivit lidande. Får se på fredag om jag gått ner nått.

• Pyret 85
    ingeborg34 skrev 2014-01-22 09:56:40 följande:
    På det stora taget äter jag vanlig mat, precis som innan jag gick med i VV. Lagar inte speciell mat till mig och vill överhuvudtaget inte att resten av familjen ska påverkas av att jag försöker gå ned i vikt - vill inte föra över någon vikthets till mina barn. Däremot äter jag lite mindre och funderar en gång extra innan jag unnar mig "onödigheter" - väljer helt enkelt vilka grejer som jag verkligen tycker är gott och inte bara stoppar i mig "i bara farten". Jag äter kolhydrater som pasta, ris och mackor - det är liksom såna grejer jag gillar, men lite mindre av det. Har skippat juicen till frukost oftast och tar istället och mixar naturell youghurt och frusna bär till frukost.
    Förhoppningsvis blir det lättare att försöka lära sig att jogga om man väger lite mindre
    Precis så gör jag också. Jag vill fortfarande kunna äta "normalt", fast mindre och tänker mig för innan jag stoppar i mig något. 
    Väljer också kött som där är mindre fett i, tex fläskkotlett istället för karrékött (som jag för övrigt älskar), kycklingfilé, fläskfilé osv. kör också på lättmjölk istället för standard.
    ♥Mamma till världens sötaste Lian♥
  • Pyret 85

Hej på er! Var med i VV online men sen blev jag gravid i juli och fick då gå ur. Tyvärr fick jag mf och nu är jag så sugen på att gå med igen. Vill ju verkligen ner i vikt och VV har verkligen fungerat för mig. Men försöker få barn och har BIM nästa lördag. Så jag kommer gå med om jag inte är gravid.

• Pyret 85
    TouchOfRed skrev 2014-10-18 12:49:56 följande:

Hej Pyret!
    Vad tråkigt med missfall. Jag är med i VV för att gå ned i vikt och förhoppningsvis kunna bli gravid då. Har du barn sen tidigare?

Ja jag har en din på 9.
  • Pyret 85
    scorpiontjejen skrev 2014-10-18 18:42:12 följande:
    Va duktig du är! Speciellt då du kommer iväg och rör på dig, jag är rätt omotiverad just nu..
    Veckobonusen gör jag lite blandat med, i kväll blev det lite lösgodis dem gått åt till :-P. Hittade du nåt fint i affären?

Min vägningsdag är på Tisdagar, får se om jag lyckas nå mitt första delmål då!
    Pyret 85 skrev 2014-10-17 11:19:42 följande:

Hej på er! Var med i VV online men sen blev jag gravid i juli och fick då gå ur. Tyvärr fick jag mf och nu är jag så sugen på att gå med igen. Vill ju verkligen ner i vikt och VV har verkligen fungerat för mig. Men försöker få barn och har BIM nästa lördag. Så jag kommer gå med om jag inte är gravid.

Riktigt tråkigt med mf smile4.gif . Men du vet väl att vv tar hänsyn till att du är gravid va? Likaså med amning.

Jag fick veta av vv att de inte har något program för gravida. Bara för ammande.
  • Pyret 85

Hej! Tyvärr slutade även denna graviditet med mf igår så det första jag gjorde när jag satte mig vid datorn idag var att registrera mig på vv-online.

Jag kan ju inte låta bli att tänka att mina missfall beror på övervikten. Vet ju inte om det är så men jag ska iaf göra allt jag kan för att gå ner.

Idag tänkte jag köra med mättande dag.

Jag är 162cm lång och vägde 84,7kg nu på morgonen. Jag vill ner till 55kg. Kan hända jag är nöjd tidigare men sätter 55kg som mål iaf.

• Pyret 85

Har fått två mf på 4 månader.

Enligt vv så kan jag väga mellan 52-66kg för att anses normalviktig.

• Pyret 85
    Ly75 skrev 2014-11-06 10:47:34 följande:

Pyret85 - så tråkigt, är ledsen för din skull. Hoppas verkligen det går bättre när du gått ner lite i vikt, håller tummarna och tror!

Scorpiontjejen - hade varit enklare om det bara hade varit jag som bodde här hemma. Kan inte kasta det som är sonens, tex godiset han samlade in nu under bus eller godis-kvällen ;( Måste bara lära mig att ge fasen i det som finns i skåpen. Och det går rätt bra, så länge jag inte börjar vara där och nalla. Tar jag en tar jag flera. Så sen helgen har jag hållit fingrarna i styr, jag får försöka fokusera på annat :D 

TouchOfRed - lite småsurt när man förväntat sig mer i resultat! Men det är nog så att vissa veckor händer det inte så mycket. Nu vet jag inte vad du tränar, men oftast får man ju lite mer muskler när man tränar och de väger ju också :) Heja, kämpa på!  Du kommer nå ditt mål!!

Fråga - är det någon som kan förklara det där med duoval för mig? Jag har inte riktigt fattat. Är det att jag får äta hur mycket jag vill av något tills jag känner mig mätt, men att jag dubblar då poängen av det som egentligen är tillåtet? Dvs låt säga att 1 dl makaroner är 3 points (nu hittar jag på, orkar inte kolla hur många points 1 dl makaroner egentligen är), så då om jag äter makaroner tills jag blir mätt och det blir 2,5 dl så dubblar jag bara 3 pp så det blir 6 ppl för makaronerna? Jösses, hoppas nån av er fattar mitt svammel!

det här med duoval, det ger 7pp för typ pasta, potatis osv och 5pp för proteiner typ fläskfilé ägg osv. Alltså om du väljer duoval så får du äta hur mkt du vill av det tills du är lagom mätt.
  • Pyret 85
    Ly75 skrev 2014-11-06 13:40:37 följande:
    Ah, så alla slags kolhydrater är 7 pp och proteiner 5pp? Ok, tack :) Men hur lägger man in det på checklistan? Kan man göra det varje dag, en gång i veckan eller hur ofta man vill (så länge ens pp räcker till)?
    Bara de som är "gröna" dvs mättande. Och är du osäker så kolla appen. Där står hur mkt en duoval portion är av allt.
  • Pyret 85
    Ly75 skrev 2014-11-06 13:40:37 följande:
    Ah, så alla slags kolhydrater är 7 pp och proteiner 5pp? Ok, tack :) Men hur lägger man in det på checklistan? Kan man göra det varje dag, en gång i veckan eller hur ofta man vill (så länge ens pp räcker till)?
    Du vet väl att du jan välja mättande dag? Då får du äta av alla "gröna" produkter utan att räkna alls? Tills du är lagom mätt.
Svar på tråden Viktväktarna Online 2014 - Nu kör vi!