Inlägg från: Anonym (xxxx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xxxx)

Varför döljer folk sin sorg på facebook?

För att min sorg är privat och något intimt
    När min man dog visste alla i min krets om att jag sörjde, dom visste hur djupt olycklig jag var och hur långt tid det har tagit för mig att ta mig tillbaka

Detta är inte något jag vill att kreti och pleti ska läsa och ev missförstå.
    För mig är det höjden av attentionwhore

• Anonym (xxxx)
    Anonym (deras val) skrev 2014-02-07 11:41:15 följande:

Jag beklagar din förlust och jag håller med dig helt, du har alldeles rätt att göra så och känna som du känner.
    Det är vid din sista meningen du förlorar mig.
    För precis som du ska ha all respekt och all rätt att hantera din sorg som du finner bäst utan att få klander eller epitet kastade efter dig, så tycker jag att du borde kunna vara storsint nog att låta andra få sörja som dom vill utan att du ska kalla dom för attentionswhores,
    Du vet ju själv hur ont det gör när man förlorat någon man älskar så varför strö salt i såren då?
    Det tycker jag är elakt och intolerant.
    Jag går inte runt och anklagar någon för någonting.
    Det är inte så att jag skriver detta på FB eller FL eller ens pratar med någon om det, det är min privata åsikt
    Nu efterfrågades en åsikt och då delgav jag min åsikt

Jag bryr mig inte om vad andra gör, dom får gärna vädra sitt privatliv hur offentligt dom vill.
    Det är inte så att jag kontaktar någon och ger dom pekpinnar eller läxar upp någon, så att strö salt i några sår är inte aktuellt.
    Det är en stor skillnad mellan att lämna en åsikt på en fråga och att ständigt låta andra människor veta att man anser att dom gör fel

• Anonym (xxxx)
    Anonym (deras val) skrev 2014-02-07 18:11:25 följande:

Nä, det var ju för väl att du inte gör det,
    Men även när du skriver här så ger du dig ju på människor, du vet ju inte vem som kommer läsa dina ord, då riskerar du att göra illa.
    Och visst kan du säga din åsikt, men det kan man göra utan att använda nervärderande tillmälen om andra människor
    Du reagerar ju själv på att ts inte visar dig nån respekt i ditt sätt att hantera sorg, men sen gör du precis likadant själv som ts.
    Dubbla standards.
    Behandla andra som du själv vill bli behandlad är en god grundregel för alla.
    Jag behandlar andra precis som jag själv skulle vilja bli behandlad.
    Om jag uppförde mig så på nätet hoppas jag innerligt att mina närmaste genast skulle säga till mig.
    Jag säger inte att TS är respektlös vad jag säger är att sättet är uppmärksamhetshoreri, inte riktigt samma sak
    Inte ens

Du får nog acceptera att vi inte har samma synsätt på saker och ting här i världen
Svar på tråden Varför döljer folk sin sorg på facebook?