• Satfläsk

Resa bort med barnet utan att lämna information

För mig är det självklart att man informerar den andra föräldern viktiga saker, som flight och hotell tex, när man åker utomlands.

Hade det varit jag så hade jag frågat sånt redan när den andra föräldern frågade om att resa med barnet på min vecka.

Har du fått några svar än TS?

• Satfläsk
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-05 15:11:07 följande:
    Mina barn har varit utomlands med sina farföräldrar och nä jag har inte frågat om varesig flight nr eller hotell. De har sina mobiler vi kan ringa till om det är något och barnen kunde ringa oss om de ville. Vad ska jag med ett flight nr om jag inte ska hämta upp någon. Störtar ett plan så kommer ändå passagerarlistan komma ut och då kan man kontakta polisen så hjälper de en.
    Skillnaden ligger väl i att du inte verkar vilja ha den informationen?

Ts vill veta och barnet verkar uppenbarligen vara i iaf förskoleåldern då barnet inte riktigt vet vilket land de ska till. Dina barn hade mobiltelefon vilket gjorde att ni kunde ha kontakt, så verkar det inte vara i det här fallet. Så jag förstår inte jämförelsen då era situationer inte ens är i närheten lika.

Jag tycker att det hör till vanligt vett att informera den andre föräldern om denne vill veta något om en utlandsresa.

Ts har frågat men får inget svar och det visar bara mammans ovilja att ha en bra dialog med ts vad gäller barnet. Finns ingen som helst anledning, förutom att jävlas, att inte ge den här informationen.
  • Satfläsk
    Anonym (M75) skrev 2014-01-06 10:36:07 följande:
    Om du läser fler av ts inlägg så ser du att det tidigare varit mamman som krävt att få veta precis allt som hänt på pappans tid men att hon fått höra att hon inte har rätt att kräva det. Nu verkar mamman hämnas genom att inte lämna ut någon info alls.

Dvs mamman håller på med ett barnsligt spel och det bästa ts kan göra är att ignorera det.
    Ja. Det var så jag menade med min sista mening, att hon vill jävlas.

Självklart kan TS inte göra något åt att mamman jävlas med honom men det hindrar mig inte från att tycka att det är fel ;)
  • Satfläsk
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-06 10:51:21 följande:
    Mina barn hade INTE egna mobiltelefoner för 10 år sedan. Men farmor och farfar hade det. Och ville vi ja kontakt hade vi kunnat ringa.

Jag kan även förstå att om en förälder ska på semester vill man inte sitta i telefon varje kväll utan kanske hitta på roliga saker med sin familj.
    Hur är ditt inlägg relevant för TS situation?

Har han skrivit att han vill prata med barnet varje kväll?

Det enda han skriver är att han skulle vilja veta vart de ska åka tex och det är verkligen inte för mkt begärt.
Svar på tråden Resa bort med barnet utan att lämna information