Lindsey Egot the only one skrev 2014-01-05 15:11:07 följande:
Mina barn har varit utomlands med sina farföräldrar och nä jag har inte frågat om varesig flight nr eller hotell. De har sina mobiler vi kan ringa till om det är något och barnen kunde ringa oss om de ville. Vad ska jag med ett flight nr om jag inte ska hämta upp någon. Störtar ett plan så kommer ändå passagerarlistan komma ut och då kan man kontakta polisen så hjälper de en.
Skillnaden ligger väl i att du inte verkar vilja ha den informationen?
Ts vill veta och barnet verkar uppenbarligen vara i iaf förskoleåldern då barnet inte riktigt vet vilket land de ska till. Dina barn hade mobiltelefon vilket gjorde att ni kunde ha kontakt, så verkar det inte vara i det här fallet. Så jag förstår inte jämförelsen då era situationer inte ens är i närheten lika.
Jag tycker att det hör till vanligt vett att informera den andre föräldern om denne vill veta något om en utlandsresa.
Ts har frågat men får inget svar och det visar bara mammans ovilja att ha en bra dialog med ts vad gäller barnet. Finns ingen som helst anledning, förutom att jävlas, att inte ge den här informationen.