• Tinzu

Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014

Hej hej!

Jag hoppas det går bra att jag går med i den här tråden även fast jag bor i Piteå

Vi har varit på RUL idag och är på 18+3, så den 28:e juni är vi beräknade. Vi är 26 och 27 år, detta blir vårat första barn efter många års kämpande.

• Tinzu

Tack för välkomnandena!

Jag har en liten fråga, vart i Luleå köper man snygga gravidbyxor? Jag har köpt från H&M ett par men dom har inte riktigt uppfyllt mina önskemål, dom ska sitta tight i benen, stuprör

• Tinzu
    rosii skrev 2014-01-29 22:58:07 följande:

Jag har ett par mamma jeans från hm som är tighta i benen. Älskar dom men det var några veckor sen så dom har väl hunnit byta sortiment efter jul. Men pop borde väl ha mamma kläder?

Ahaaa, kanske borde fara in på H&M där i luleå istället, det är säkert större utbud där

Vi har mest kikat in på pop i förbifarten, men det låter som att det kommer att bli en tur dit i helgen då
  • Tinzu
    25:e april Mosie, 32 år, 3:e barnet
    4:e Maj, Heelleennaa, 28 år, 1:a barnet
    5e Maj 1980längtar, 33 år 2:a barnet
    11:e Maj Emmute, 26 år, 1:a barnet
    12:e juni rosii, 25 år, 2:a barnet
    25:e juni Jekkaliten 33 år, 2:a barnet
    28:e juni Tinzu 26 år, 1:a barnet
    7:e Juli, Jempiz 29 år, 1:a barnet
    21:a Augusti Narnia, 35 år, 1:a barnet (IVF)
    3:e September E80, 30 år, 3:e barnet
    19:e september Verkri 31år, 1:a barnet
    25 juli, Ninai 32 år, 2:a barnet

Sådärja, den var ju inte så långt bak
  • Tinzu

Åh tänk om vi hade samma pris på BH:ar här i Sverige som i USA?

Jag har också varit i träsket med stora meloner, 75G-H i kupa, alla BH:ar kostade omkring 4-500kr, men har genomgått förminskning

Men det jag tänkte komma till var att kolla på nätet, min sambo beställde en BH åt mig för typ 200kr och den passade perfekt, även fast amerikanska storlekar brukar vara små i storlekarna

• Tinzu

Är det någon av er som beställt barnvagn än?

Vi jagar för fullt just nu, för vi får höra hela tiden "det kan ta upp till 3 månader" och vi vill ju vara säkra på att vi kan manövrera den och fälla ihop och plocka isär och allt nog fort så man inte står och kliar sig på skallen någon vecka innan

Finns det någon annan affär i Luleå, förrutom barnens land, som är återförsäljare?

• Tinzu

Oj! vad roligt med UL, och dessutom att få en skjuts framåt dessutom på köpet woho! grattis Jempiz

• Tinzu

Åh lycka till på era glukos belastningar jag gjorde en för typ 2 månader sen, det fanns i smakerna apelsin eller citron, 2dl vätska. Sjuksköterskan som övervakade mig undertiden gav mig en mugg, hällde lite i den och sa "det blir nog mer aptitligt och enkelt såhär"

• Tinzu
    perniha skrev 2014-02-07 07:34:13 följande:
    Narnia och Tinzu: Men perfekt, mindre mängd vätska än förra svängen och dessutom tror jag inte det fanns i några smaker utan jag fick bälga i mig naturell sockerlösning...Ja det blir nog toppen det där!

haha namnam! det blir nog skitbra
  • Tinzu

Jag kan säga att sockerlösningen är ju inte sådär jättegod ändå men den går ju ner iaf haha men det typ fastnar på läpparna och i munnen och man känner verkligen sockret, det luktar ju mer än det smakar, vet inte hur jag ska beskriva. Men tur att det bara är 2dl, även fast det känns som mycket när man ska dricka det under en viss tid

• Tinzu
    Narnia skrev 2014-02-08 15:58:47 följande:
    Hur går det till egentligen? Får man glaset och så ska man svepa i sig det på hur lång tid? Sen väntar man i hur länge? Har inte koll på just glukosbelastningar. Dessutom verkar det som att de ändrat en del sen jag fick lära mig det för 100 åt sedan.
    Tinzu, du som har gjort det, hur kändes hela upplevelsen?... förutom klibbigt ;) det lät genast mycket mindre gott... :P

Oj har inte lagt så mycket på minnet, men man får ju inte äta något efter midnatt iaf, inte heller tugga tuggummi antar jag. Du får inte spy Sen får man vänta i 2 eller 3 timmar, något sånt, minns inte riktigt, du får inte sova undertiden, bara sitta och glo TV eller läsa något.

Sen tror jag att det är under 5 minuter som man ska lyckas sluka dom där 2 dl.

Upplevelsen kändes väldigt sliskig jag gjorde den så tidigt i graviditeten så jag mådde illa av den och trodde att jag skulle behöva spy, men jag slogs emot det och lyckades hålla mig haha
  • Tinzu
    E80 skrev 2014-02-09 10:46:09 följande:
    Jag vill oxå ha en kronan duo s. Vet någon om barnens land säljer dem så man kan se och provrulla dem?

Här i Piteå har dom någon form av Kronan vagn iaf, men jag misstänker att det är bättre utbud i Luleå så dom har säkert en sån där
Svar på tråden Gravid i Luleå - BF sommar / höst 2014