Inlägg från: scrapparlotta |Visa alla inlägg
  • scrapparlotta

måste bara klara det denna gång, men vad äta?

Ja, som vanligt.....mitt nyårslöfte är att gå ner i vikt.....ca 15 kr i alla fall....Men jag vet inte vad jag ska äta. Pasta, potatis och ris...sånt ska man inte äta sägs det ju. Samtidigt måste jag ha i mig varm mat på dagen, inte bara kall sallad. Ska jag äta fisk, då är det ju gott med potatis. Sallad passar inte till fisk tycker jag. Men potatis var väl inte bra då. Sen gillar jag inte om maten blir för torr. Ska man då värma maten i micron på jobbet så blir den ju ännu torrare om man inte har nån sås till. Så vad fasiken ska jag äta?? Så svårt tycker jag!! Broccoli, kål i nästan alla former och bönor går bort!! Vidrigt!

• Svar på tråden måste bara klara det denna gång, men vad äta?
  • scrapparlotta

jag rör på mig hyfsat mycket tycker jag. Skivstånggympa en gång i veckan, zumba en gång och sen försöket jag komma iväg till gymmet eller en promenad i veckan. Med barn i huset och en sambo som ofta jobbar när jag ät hemma hinner jag inte träna mer i veckan. Jag vet att jag äter för stora portioner. Måste minska på dom...

• scrapparlotta
    stingrocka skrev 2014-01-01 16:21:16 följande:
    Tyvärr är det som så att det är svårt att träna bort många kilon, utan det är MATEN som ska läggas om... 
    Japp, jag vet....tyvärr. Och för min del är det maten som är boven. Det lilla godiset jag äter på fredag och lördagskvällarna är inte mycket. Sötdricka är äckligt sött..... så maten är min bov, äter för mycket av för gott. Men jag går upp nåt litet kilo efter varje semester och varje jul. Så nu väger jag nog 15 kg mer än vad jag gjorde för 9 år sen då vi fick vårt första barn....dom ska ner NU!! Helgerna blir jobbiga....då vill jag ju ha god mat och ett glas rött vin ..
  • scrapparlotta
    Juno skrev 2014-01-07 09:57:14 följande:

Vad äter du på en dag när du inte försöker gå ner i vikt? Ge oss ett exempel så kan vi försöka hjälpa dig att lägga om det

Tidig frukost ca 5,30...en macka med skinka. Sen kl 9, frukost på jobbet en äggmacka.

Kl 12 lunch, ofta då spagetti å köttfärssås eller nåt gott som blivit över i helgen och då är det ju goda såser med hasselpackspotatis eller nåt liknande. Och på tok för stora portioner. Om jag jämför med mina jobbarkompisar som har mycket mindre i sina burkar.

Kvällsmat. Ibland, om sambon jobbar natt äter vi varm mat igen så han får i sig nån varm mat på dagen. Ofta nåt med kyckling eller köttfärs och potatis eller pasta. Oftast har vi nån sallad till då med, eller morötter. Ibland blir det ugnspannkaka eller pannkakor. Och ibland bara mackor. Men åter igen, för mycket. Jag tar en portion, så blir jag mätt.....men så är det så gott så jag måste ta lite till. SKITDUMT!!!!

Så jag äter för mycket när jag äter och äter inga mellanmål....Jag vet ju att jag gör fel, men fasiken vad svårt att ändra på. Jag älskar sås och pasta...
  • scrapparlotta
    Duckan skrev 2014-01-07 21:52:24 följande:
    För mycket bröd, pasta och potatis ts. Mitt tips är som sagt att dra ner på just detta.
    Och äta istället??
  • scrapparlotta

Viktväktarna tycker jag är för dyrt....men funkar säkert.

Det där med att ta foton var ju bra ide....ska jag börja med

• scrapparlotta
    camillas1985 skrev 2014-01-07 23:20:43 följande:
    Ja jag tyckte också att det var lite dyrt men för mig har det helt klart varit värt det. Hade aldrig klarat det utan hjälpen från det då jag inte hade självkontrollen och motivationen. Det här med att gå på mötet och stå framför någon och kolla på vågen tillsammans är verkligen peppande. Inge roligt om det skulle visa plus varje gång.
    För två år sen tror jag det var så funderade jag på VV, men jag har ca 5 mil till nära möte och invägning och sånt. Och det var inte många tiden som passade mig. Jag kommer hem ganska sent på kvällarna så kvällarna var körda och på helgen vill man vara med familjen och göra saker med dom. Så dels för dyrt för mig, men sen blir det bara jobbigt om man ska åka nästan 10 mil fram och tillbaka för att väga sig. Så nä, men som sagt...jag tror helt klart på att det funkar. Grattis till din viktminskning!
  • scrapparlotta

Jag har ingen möjlighet att gå till jobbet...mitt jobb ligger 6 mil bort och tar en timme att åka ungefär. Och bussar går det inte så många här ute i buschen där jag bor. Så det får bli bilen. Tyvärr har jag även ett ganska så stillasittande jobb, ibland står vi åxå. Jobbar på fabrik....Så där blir det inte mycket till motion.

• scrapparlotta
    Migas skrev 2014-01-09 00:02:29 följande:
    Du har ingen möjlighet att parkera någonstans efter vägen (kanske inte möjligt om du mestadels åker på landsbygden) så att du därigenom skapar dig en halvtimmes promenad till jobbet eller att gå ut och ta en promenad på lunchen? 
    På vår/sommar så tar jag ibland en promenad, fast jag har bara 30 minuters lunch, så jag kommer inte så långt. Däremot så tar min bilresa ganska exakt en timme....och jag lämnar barnen på fritis kl 7 och jag börjar kl 8...och likadant efter, jag slutar 16 och jag ska hämta barnen kl 17. Så finns inte en chans att hinna....
Svar på tråden måste bara klara det denna gång, men vad äta?