Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

måste bara klara det denna gång, men vad äta?

ät vad du vill men ät med förnuft och vett. 

Jag har gått ner 25 kg med bara sunt förnuft. Jag kan ändå äta pizza o beasås fast jag går ner i vikt.

Det gäller bara att tänka efter vad du stoppar i munnen. 

Att gå ner i vikt och behålla vikten måste vara en livsstil.  Du kan inte käka broccoli i tre veckor o sen hallelulja så väger du vad du vill väga. Så funkar det inte.   

Du måste hitta en kostföring som för dig går att ha som livsstil.  
    Du måste välja att äta o leva så hela tiden - always. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    Malva05 skrev 2014-01-07 23:32:57 följande:
    Nyfiken gul, härligt att höra att du lyckats så bra, har bara en fråga har du tränat mycket oxå och vad har du tränat i så fall??

(Har för övrigt samma tänk att jag får äta av allt men ja i lagom mängd, tror inte det är hållbart att förbjuda saker men absolut av vikt att äta mindre, och ja äter man nått mer onyttigt ett mål försöker jag tänka att äta lite mer kalorifattigt nästa) 

jag har ett fysiskt jobb där jag varje dag går 1 mil (har stegräknare på mig så jag vet) 

varje arbetsdag är som ett träningspass. (jobbar på ridskola så hela kroppen får arbeta tungt) 

Förutom det har jag ett löpband hemma där jag går valfritt antal gånger i veckan minst 2 max 5 .  Går 30 min i mycket rask takt och avverkar 4 km på den tiden.  
  • Nyfiken gul
    Malva05 skrev 2014-01-08 00:18:53 följande:
    Tack då ska jag börja med att bara gå för att sen se vad jag kan lägga på i träningen, är ensamstående så har lite begränsat  med tid, men hoppas få lite mer tid nu när dottern börjar klara sig själv korta stunder (är inte alltid hon är sugen på det just nu i alla fall, men det börjar komma) samtidigt tycker hon det är tråkigt att hänga med mig när jag vill behöver göra nått.  Har förövrigt ett jobb jag med där man står och går mest hela dagen, ska nog ta på mig stegräknaren och se hur långt man går på en dag.

Allt över 10.000 steg är ren förbränning.
Svar på tråden måste bara klara det denna gång, men vad äta?