Inlägg från: stingrocka |Visa alla inlägg
  • stingrocka

måste bara klara det denna gång, men vad äta?

Du kan äta PRECIS  vad du vill. MEEEEEEEEN du kan inte äta HUR mycket du vill!!

Kolla upp på nätet, finns massor av kaloriappar, där du räknar ut hur mycket kalorier du ska äta per dag. Vill du lyckas OCH dessutom behålla vikten så är ett år inte så lång tid att gå ner 15kg på. 

• stingrocka
    Nyfiken gul skrev 2014-01-01 14:32:48 följande:
    ät vad du vill men ät med förnuft och vett. 

Jag har gått ner 25 kg med bara sunt förnuft. Jag kan ändå äta pizza o beasås fast jag går ner i vikt.

Det gäller bara att tänka efter vad du stoppar i munnen. 

Att gå ner i vikt och behålla vikten måste vara en livsstil.  Du kan inte käka broccoli i tre veckor o sen hallelulja så väger du vad du vill väga. Så funkar det inte.   

Du måste hitta en kostföring som för dig går att ha som livsstil.  
    Du måste välja att äta o leva så hela tiden - always. 
  • stingrocka
    scrapparlotta skrev 2014-01-01 15:41:12 följande:
    jag rör på mig hyfsat mycket tycker jag. Skivstånggympa en gång i veckan, zumba en gång och sen försöket jag komma iväg till gymmet eller en promenad i veckan. Med barn i huset och en sambo som ofta jobbar när jag ät hemma hinner jag inte träna mer i veckan. Jag vet att jag äter för stora portioner. Måste minska på dom...
    Tyvärr är det som så att det är svårt att träna bort många kilon, utan det är MATEN som ska läggas om... 
Svar på tråden måste bara klara det denna gång, men vad äta?