Inlägg från: Anonym (Flynna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flynna)

Stolt alkolist fråga vad du vill!!!

Anonym (Mini) skrev 2014-01-01 17:03:20 följande:
    Min man har varit alkis sen han va 14 och nu är han 32. Han drack i stort sett varje dag fram tills för ca en månad sen... han får hjälp av öppenvården men han avbokar mötena med dom och har börjat dricka lättöl då och då... detta gör mig besviken som fan och arg och frustrerad. Måste han in på rehab och kommerbhan ändå fortsätta få återfall?
    Själv skulle jag aldrig orka leva med en alkoholist. De sätter spriten före allt och har svårt att tänka rationellt. TS är ett lysande exempel.

Mini, är din man elak och sviker han dig? Jag har själv levt med en alkis i 10 års tid och det var ett rent helvete. Han vägrade ta åt sig hjälp och trodde spriten var lösningen på allt. Han var aggressiv och helt tom i huvudet. Lyckligtvis tog jag mig bort därifrån.
  • Anonym (Flynna)
    Anonym (Mini) skrev 2014-01-01 17:21:08 följande:

Vi har levt ihop i två år nu och har en bebis och jag jar tre barn sen innan och just nu står jag i valet och kvalet om jag ska lämna eller inte vilket jag nästan gjorde för en månad sen när både polisboch soc ryvärr blandades in för han blev våldsam. Jag är ingen alkis eller nykter alkis själv men anser att han är såpass sjuk att lämna honom nog skulle va det bästa med tanke på barnen. Om inte ens hans egen dotter kan få han att sluta då finns der inget som kan...
    Jag förstår. När jag var i din situation tänkte jag på barnen. Men först tänkte jag att det bästa vore att försöka hålla ihop familjen så att barnen inte förlorade sin pappa, men det funkar inte så! Det går inte att bara ignorera det faktum att någon är i ett missbruk så djupt att han skadar sin omgivning. Det bästa för barnen är inte att de får leva med en alkoholist bara för att han är deras far. Man ska inte tynga dem med det - barn förstår och de hör allt! De vet och de skadas.

Så trots att han kunde vara en underbar make och far så jag lämnade honom när jag såg hur rädda barnen blev när han gav sig på mig.

Idag har mitt ex fått hjälp och är på bättringsvägen, men jag har förlorat min tillit till honom för jag vet att han kan trilla tillbaks hur lätt som helst! Det är så det funkar, tyvärr. I framtiden hoppas jag på att barnen ska kunna vara mer med honom, men jag kommer aldrig kunna lita på honom igen.

Barnens bästa går alltid först. Och att ha en alkoholist till far är inte en trygg barndom.
  • Anonym (Flynna)
    Anonym (Mini) skrev 2014-01-02 13:28:42 följande:

Det är ju så att all min vakna tid numera upptas av yngsta barnet som är sju månader och givetvis dom store barnen som behöver min tid också. Men drt som tär extra på en är ju att man hela tiden tänker på hur dagen ska bli. Bad kommer han göra? Vad komme han säga? Kommer han dricka eller kan jag va lugn idag?
    Man måste kunna lita på sin partner! Speciellt om man har barn ihop. På sikt kan man inte leva i en sådan osäkerhet.

Du är väldigt stark som bär hela detta ansvar, men det funkar inte på längden, varken för dig, din man eller för dina barn. Du är nog tillräckligt klok att veta vad som är det rätta för dig och dina barn. Det är inte rätt att ge sina barn en uppväxt baserad på fylla, osäkerhet och aggressivitet.

Mina barn har det mycket bättre nu när han är borta och får hjälp. 
  • Anonym (Flynna)
    Anonym (Mini) skrev 2014-01-03 07:53:05 följande:

Frågan är om min man vill åka på nåt rehab han är så envis. Sen hade han ändå börjat dricka efter ett tag ändå... så nej litar på honom gör jag inte om det kommer till hans sjukdom. Men flrbannad blir jag när hanninte vill kämpa ens för sin dotters skull.
    Så är mitt ex också. Det är riktigt jobbigt att leva i ett sånt förhållande! Fly med barnen medan du kan. Det kommer ordna sig ska du se. :) Hans alkoholmissbruk är inte ditt ansvar, men du kan ta kontakt med socialen och kurator för att få stöd. Använd all hjälp du kan få.
Svar på tråden Stolt alkolist fråga vad du vill!!!