Alicia li skrev 2013-12-30 23:17:04 följande:
Tack för tips båda två. Per jag borde verkligen utöka promenaderna det skulle båda jag och min lilla hund må bra av vår morgonpromenad är bara en halvtimme och går inte så raskt heller då han nosar på allt möjligt under tiden. Ja matrutinerna kan verkligen förbättras om jag förbereder lite bättre och det blir nog lättare ju mer lika mat vi kan äta (nu är hon inne i en jag tänker bara äta äppelmos och ammastadie).
Aniidee appar låter bra - påminnelse är a & o när man känner sig sömndepriverad med minne som en guldfisk : ). Har du någon favorit?
Jag klagade för min man och han har börjat träna mig med armhävningar, situps och annat en kvart-halvtimme varannan dag. Vilket är en stor förändring för mig även om det inte låter så mycket.
Jag behöver inte heller gå ner i vikt (är tunnare än innan graviditeten) men kroppen känns mycket svagare. Särskilt ryggen, känns när jag bär på babyn för att inte tala om hur sliten man ser ut av sömnbristen - tror jag såg dubbla påsar igår. Det får bli ett klassiskt ta sig i kragen nyårslöfte imorgon : )
Jag använder mig av Myfitnesspal och Runkeeper. Myfitnesspal för att logga mat och motion och så runkeeper i mobilen som "stegräknare" + att den har bra träningspogram (prommenad och löpning och så, då). JAg har för mig att man kan koppla ihop de två så att runkeeper skickar info tll myfitnesspal så man slipper logga promenaderna manuelt.
Myfitnesspal har massor av svensk mat inmatad, så du behöver inte tänka "på engelska", som med en del andra.