Inlägg från: frupotatisen |Visa alla inlägg
  • frupotatisen

Trött nattarbetare - sjukskriven 50%?

Lilla Morran skrev 2013-12-26 11:17:56 följande:

Hej!! Jag är gravid i v.16 och har varit fruktansvärt trött och illamående i drygt 2 månader. Jag har två anställningar som personlig assistent, varav den ena anställningen innebär en vakennatt i veckan. Jag klarar inte av detta, då jag somnar vid flera tillfällen. Jag jobbar ensam och har ingen som kan avlasta. Jag kan arbeta halva mitt pass, 22-03, men sedan måste jag sova. Nån med liknande erfarenhet som vet om man kan bli sjukskriven på t.ex 50 % på just en sån tjänst? Jag vill ju jobba, men kan inte sköta mitt jobb resterande timmar av arbetspasset. Vem pratar jag med? I dagsläget har jag informerat brukarens familj och kommer att sjukanmäla mig halva natten varje vecka, men det är klart att det vore bättre ekonomiskt att bli sjukskriven...

Ring din bm och förklara läget så får hon fixa så du får träffa en läkare . Kan man inte sköta sitt jobb ska man inte jobba. Jag är i vecka 26 och är heltids sjukskriven pga hemsk foglossning kan inte gå. Jag jobbar som personlig assistent endast natt 100% och var inga problem för mig att bli sjukskriven fast när de gäller trötthet vet jag inte. Sover du på dagen innan natt passet?
Svar på tråden Trött nattarbetare - sjukskriven 50%?